Biztosan mindannyian tudjátok ki az a John Sculley. Igen, őt csalta át Steve a Pepsitől a legendássá vált szöveggel: “Egész életedben cukros vizet akarsz eladni, vagy velem jössz és megváltoztatod a világot?” Ő volt az, aki végül kifúrta a cégből az alapítót, majd a csőd szélére sodorta a céget utódja, Gil Amelio utólagos közreműködésével. Visszatér az iparba, ugyanis tegnap Szingapúrban rajtolt el saját mobilmárkája, az Obi Mobiles. A 70 és 200 dollár közötti ársávot lőtték be maguknak, amivel Sculley elmondása alapján egy az Apple által teljesen ignorált szegmenst, s így a fejlődő országok fiataljait hódíthatnák meg. Ezzel olyan éppen feljövőben levő játékosokkal kerülnek egy ligába, mint a Xiaomi vagy a Lenovo. Nehéz dió, ráadásul a profitrés is aprócska.
A Kínában gyártott, Android-alapú telefonok hasonló specifikációval rendelkeznek mint kategóriatársaik, Sculley elmondása alapján azonban az Obi egyedi dizájnjával, brandingjével és széleskörű globális terjesztőhálózattal tudna kitörni. Ehhez sikerült is pár embert elcsalniuk Cupertinoból, pl. az ipari formatervezési osztály egykori vezetőjét, illetve a Beats Electronics vezető formatervezőjét. A 13-24 éves fiatalok kiemelt célcsoport. Ők azok, akik áhítoznak az iPhone után, azonban nincsen pénzük megvenni. Tökéletes minőségű audió és hosszú akksiidők lesznek az Obi készülékek kulcsfunkciói. A telefonok Indiában, Szingapúrban és a Közel-Keleten lesznek kaphatóak November 11-től. Terveik szerint 2015 közepére ott lesznek Délkelet-Ázsiában, Kelet-Európában, Afrikában és Latin-Amerikában.
Ha ez nem lenne elég, Sculley meg van róla győződve, hogy az időzítés tökéletes, mivel a fejlődő országok okostelefonos tranzíciója most a legaktívabb. Az elemzők nem értenek vele egyet, véleményük szerint az Obi megkésett, az általa megcélzott piac már telített és nincs hely új játékosoknak, ráadásul a megkülönböztető jegyek sem túl meggyőzőek. Sculley személye ráadásul rossz kicsengésű Apple-ös múltja miatt, így a Xiaomi esetében tapasztalható Hugo Barra-hatás sincs meg.
Egy legujabb gagyifon… Ez kell a népnek… Sztem ez is hamar el fog tünni a süllyesztőben… Ennyi gagyinak sincs korlátlan felszívóképessége csak mert olcsó….
Elég drasztikusan fogalmazol, de szerintem is igazad van.
Ennyi
Szerintem az a jó, ha több márkának több készüléke van a piacon, mert így a vevő az igényeinek megfelelő készüléket vásárolhat. Nem mindenkinek van lehetősége megvenni egy iPhone-t, én örülök neki, hogy vannak gyengébb de hasonló telefonom, mert így mindenki élvezheti az adott szolgáltatások örömeit.
*telefonok
Zoli, ez nem is kérdés. A létjogosultságról beszélgettünk. Nincs szó arról, hogy nem fognak eladni. Csak az a kérdés, hogy eladnak e annyit, hogy jövöre is kétezzen a márka. Na ott már gyanus, hogy nem.
Senkit nem szeretnék megbántani, de az iPhone is egy 32$, 50$, 200$ előállítású árú telefon. Az egy más kérdés hogy sokan 800$-t sem sajnálják érte kifizetni. Én megnéztem ezeket a telefonokat, és szemre nem rosszak, sőt a menőbb modell erős iPhone 5 hasonlóságokat mutat. Na most Kínában 1,2 milliárd ember él, Indiában közel ennyi, de gyorsabban növekszik, hogy egyéb pár százmilliós ázsiai országokat ne említsünk. Ezek közül a többségnek esélye sincs iPhone-ra, világos hogy az Apple ökoszisztéma sem fog a “nappalijáig” elhatolni. Viszont telefonálni fog előbb-ütóbb. Sőt, többségüknek már lehet valamilyen olcsó Nokiája, amiket mostanában fog selejtezni. Tehát ezen országokhoz is közeledik az okostelefon invázió, talán nem véletlen az Apple vezér most Kínában tárgyalt, stb. Szóval egy jó designnal (ez megvan), egy jó branddel (ezt építik, és azért nem tökkelütött), plusz megfelelő értékesítési hálózattal és támogatással (ezt adják a helyiek), el lehet adni a térségben akár százmillió készüléket is. Na most, ha készülékenként a legvégén megmarad 1$ nettó profitja, csinálhat 100.000.000 vagy 50.000.000 stb USD hasznot. Na most az itt morgolódók közül ki nem hajolna le ennyi pénzért?
Pepeott a pont, de en nem hajol nek le erte, mert nem birnam felvenni:)
Pepe!
De jó lenne ha le kéne hajolni érte.
Pontositok: ami neked 50$ és 200$ adják az egy cégnek 105$-ban van és a többi a profit amiből lejönnek az adók stb de nem is ez a lényeg. A lényeg, hogy ha nincs meg az eladási szám ami fedezi a projektet és annak a fenntartását addig teljesen mind1 mennyit keres, mekkora a haszon.
Pepe! Igazad van abban amit leírtál. De azért az Iphone előállítási költségeinek nézz utána kicsit jobban, mert az azért többe kerül…. Vagy itt, vagy egy másik almás oldalon cikk is jelent meg az előállítási költségekkel kapcsolatban…
Többe de akkor sem csak ez a lényeg. Amiről beszélünk az meg teljesen más. Itt nem megveszek valamit és többért továbbadom. Ki kell találni, ki kell fejleszteni, tovább kell fejleszteni és mindenkinek tudnia kell róla és el is kell juttani oda és mindenkinek segiteni is kell. Globálisan. Ez egy költség. Ha a szám fölötte van jó, ha nem bukás lesz. Röviden irtam a lényeget :0)
Az obi Androidos telefon. Túl sok kitalálni valót nem látok rajt, a célok jók: hosszabb akksi idő, jobb hang mint a másik márkájú telefonok. Az árakról: az iPhone 6 200$ jelenleg gyártani, a darabszám felfutásával csökkenni fog. Fogalmazzunk úgy hogy bemutatásakor ennyi, és később egyre kevesebb. Nem ragozom, táblázat: https://technology.ihs.com/511475/
És ha nem így lenne, nem lehetne az Apple cégnek 150 milliárd dollár készpénz állománya sem. Min. 300% profit van minden telefon hardveren. Bevezetésekor meg több, mondjuk 350%. A 6 Plus előállítása csak 15$-al több, de 100$-al drágábban árulják, mint a sima 6-os.
Visszatérve az obira, nettó 1$ profitról írtam, nem véletlen, mert az már ami tisztán megmarad, minden költség kifizetése után. Szóval 50-100$-ból ki lehet hozni már elfogadható telefonokat. A kérdés az eladható darabszám.
Apple benne van a folyamatban. Obi nincs. Vagyis kell egy nagyobb darabszámu eladás, hogy fentmaradhasson.
És pont az a kérdés igen, lesz e elég eladás. Mert pl. Kb 500.000 db eladásnál még bukik a cég. Kérdés a telitett piac miatt, hogy több megy e el. Mert a új dolgot találnának ki akkor persze. De itt erről nincs szó.
Mert ugye alkalmazottakat, nem kell fizetni, tesztelni sem kell, villanyszámla sincs. Így már rögtön nem 300%… Senki nem dolgozik ingyen, főleg USA-ban, ahol a fizetés is több. Gondolj csak a szoftverfejlesztésre, például csak egy új játékra PC-n (50$) vagy Final Cut Pro (300$). Egy telefon és szoftverének fejlesztése ennél jóval igényesebb (idő, pénz) munka, mégis csak duplája az ará a FCP-hoz képest. A szellemi munkának is meg van az ára, és egy ilyen minőségű terméknél meg kell fizetni, szerintem ez a legkevesebb