Ahogy az a tegnapi összefoglalóból kiderült, az iPad eladások tekintetében megint gyenge negyedévet zártak Cupertinoban, a tavalyi év azonos időszakához képest 13 százalékot estek a számok. Ez már a negyedik ilyen egyhuzamban, legalábbis a BI Intelligence statisztikája alapján. Ennek ellenére Tim Cook továbbra is határozottan bizakodó volt a hétfői earnings call konferenciahívás alatt. Miért?
Legfőképpen azért, mert az IBM-mel kötött megállapodás miatt meg fog nőni az igény az iPad-ekre a vállalati szektorban is, ez a trend már most jól megfigyelhető. A progresszívan gondolkodó vállalatok közül sokan alkalmaznak vagy terveznek alkalmazni ilyen megoldásokat, belsős alkalmazásokkal. Ami még fontosabb, a következő hónapban érkező közös termékek és a MobileFirst szolgáltatás iránt a világ körül cégek százai kezdtek el érdeklődni.
Példának okáért az itthon is ismert Sanofi gyógyszergyártó vállalat 25 ezer iPad-et használ világszerte, 450 belsős alkalmazással, az iWare fejlesztője, a Soft iCA pedig 10 ezer Apple tabletet adott alkalmazottjainak, munkacélokra. És ez csak kettő a tengernyi ilyen cég közül. A vállalati szektorban az érdeklődés növekedése a vállalati fejlesztői regisztrációk 39 százalékos növekedésével is együtt járt, ami mindenképpen sokatmondó.
Az együttműködés első hullámában hat szektort érintő alkalmazások jönnek majd. Kapnak a kormányszervek, a bankok, a biztosítótársaságok, a kereskedelmi szektor, az turisztikai vállalatok, a szállítmányozók, és a telekommunikációs cégek – a várólistán már most több, mint 50 multinacionális ügyfél van és akkor a kis és középvállalkozásokról még szó sem esett. Hát ez az oka a bizakodásnak.