Csoportos per lehet a 2011-es MacBook-okat érintő botrány vége

Skarp 2014.08.22. 15:01 Apple, Kiemelt hírek, Mac 2 hozzászólás 695

Nem is olyan régen írtunk arról, hogy egy szériahiba miatt szinte az összes 2011-es gyártású 15-ös és 17-es MacBook Pro produkálhat rendszerösszeomlásokat és grafikai problémákat, pl. villódzást, csíkozódást és egyéb anomáliákat. Bár az Apple érvényes garancia esetén természetesen cseréli az alaplapokat, a problémák sokszor újra kialakulnak a javítás után, komoly bosszúságot és nagy kiadásokat okozva a tulajoknak.

A change.org-on indított, már 10 ezer fölötti aláírásnál tartó petíció és egy többezer fős Facebook csoport is jelzi az egyre dagadó elégedetlenséget és úgy tűnik, az ügyvédek is ráharaptak a témára. Egy Washington DC-beli ügyvédi iroda, a Whitfield Bryson & Mason már fel is kereste a károsultak gyűjtő csoportot, hogy megkérdezze a véleményüket és hogy információkat gyűjtsön, hogy mennyire lenne igény egy csoportos perre.

“A 2011-es MBP-k GPU-it érintő hibák gyorsan terjedő hírére reagálva nyomozni kezdtünk, és így jutottunk a közösségükig. A bejegyzéseik kiváló információforrások, de ahhoz, hogy kiderítsük, lehet-e alapja bármilyen jogi követelésnek az Önök segítségére van szükségünk. Kérjük, áldozzák fel pár szabad percüket a lenti kérdőív kitöltésére”. – írta a fórumra a jogi cég egyik munkatársa. A Whitfield Bryson & Mason tapasztalt a techcégek elleni akciókban, ők vezették a Google Buzz privacy problémái, a Lenovo IdeaPad hardveres gondjai miatt indult csoportos pereket is, hogy csak a leghírhedtebbeket emeljük ki.

Bár egyáltalán nem biztos, hogy végül a kereset eljut a bíróságig, már csak az, hogy vizsgálódnak jelzi, hogy a probléma komoly, amit az Apple akkor sem hagyhat figyelmen kívül, ha ezekre a gépekre a kiterjesztett AppleCare is lejár lassan. Az alaplapra integrált AMD GPU-k okozzák a problémákat, s talán aprócska reményre adhat okot, hogy az Apple korábban már csereprogramot indított a 2011-es 27 hüvelykes iMacek videókártyacseréje érdekében. Talán, ha sikerül pontosan beazonosítani a problémát, elindulhat egy kárpótlási program, ami általában ingyenes javításokat vagy anyagi visszatérítést jelent.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

2 hozzászólás

  1. Fehérsólyom - 2014.08.22. 22:12

    Jogos a felháborodas.
    Vagy ha egyszer lejár a garancia, akkor már nem kell működnie a terméknek? Ha ez így van, akkor érdemes a gyártóknak komolyan gondolkodni egy szandékos időzített bombán, melyet beépítenének minden készülékbe. Ezt persze a márka hírneve sínyli meg.

  2. The Count - 2014.08.25. 18:22

    Jogos az előttem szóló irása…
    Sajnos én ezt a bombát az LG monitorok tápegységében tapasztaltam. Teljesen mindegy melyik tipusról volt szó, a kb 30-35 darab általam javított monitornál ugyanaz a hiba volt, mégpedíg az alulméretezett kondik púposra száradtak. Ez kb 4 év és 3 év közé volt tehető. A hiba azzal kezdődött h ha bekapcsolt akkor kb 10 perc után kikapcsolt, vagy villogott, vagy már be sem kapcsolt. Ugye ez kb a gari utáni egy évben történt. A javítás kb 500 Ft alkatrészből kihozható volt, na de akkor is. Bizony nagyon profin ki volt számolva a tönkremenetel ideje. Én sajnos ezt kinézem már bármelyik cégből…Ez szándékos minőség rontás, de ez külön megérne egy cikket. Sajnos a fogalom már a 60-as években ismert volt…

Szólj hozzá Te is!