Az AppleInsider értesülései szerint az Apple nem is nagyon készül lépni az AMD által gyártott GPU-kkal szerelt, 2011 eleji gyártású, 15 és 17 hüvelykes MacBook Pro modellek ügyében. Sokak számára ismert jelenség, hogy a fentebb említett modellek a grafikai processzor hibája miatt rendszerösszeomlásokat és grafikai hibákat produkálnak. Pedig a szériahiba előttük is ismert, egy Hong Kongban dolgozó Apple-alkalmazott például finoman garancián túli külsős szervizekbe irányította az érdeklődőket, s a hírek szerint hasonlóképpen cselekednek a többi országban tevékenykedő dolgozók is.
Az Apple felhatalmazott szervizszolgáltatói gyakorlatilag az érintett széria tömeges érintettségét tapasztalják. Bizonyos esetekben az Apple a külsős szervizek kérésére további vizsgálatot rendelt el és több, a szervizhálózat fenntartásáért felelős manager is tökéletesen tisztában van a hibajelenséggel. Az érintett gépek teljes száma ismeretlen, de egy külsős szerviz arról számolt be, hogy legalább heti tíz ilyen esettel találkoznak. Az Apple az esetek magas száma ellenére is hallgat az ügyben és nem rendeltek el csereprogramot.
Ez nem olyan meglepő, hiszen az Apple cseregépezete csak súlyos, nagyon széleskörű vagy potenciálisan veszélyes hardverproblémák esetén indul be. A ritkán előforduló alkalmak közül a legutóbbi az euró-szabványos 5W-os USB adapterek cseréjét jelentette, amik hajlamosak voltak túlmelegedni, így a tűzesetek elkerülése érdekében inkább teljes visszahívást rendeltek el. A hibák tömegesen először 2013 októberében kezdtek kijönni – a felhasználók teljes rendszerösszeomlásokról számoltak be, s az esetek járványszerű szaporodása a mai napig tart, sőt bizonyos források szerint gyorsuló tendenciát mutat. Az AI újságírói nem tudták elérni az Apple illetékeseit az ügyben.
A hiba általában vizuális glitchek megjelenésével jár, legtöbbször csíkozódó vagy akár teljesen sötét képernyő formájában. Hogy mi idézi elő, azt nem tudni, de a feltételezések szerint a grafikus modult igénybevevő műveletek, pl. HD videók lejátszása, digitális médiaalkalmazások futtatása növelheti a megjelenés esélyét. A Support Communities fórumon a témában indított topik több, mint egy millió fölötti megtekintésnél és 7600 fölötti válasznál jár – 2013 februárja óta. Timnek és Craig Federighinek címzett petíció is indult a Change.org-on, ami a “gyártási hibás” MacBook-ok cseréjét követeli. Az aláírásgyűjtés jelenleg 2000 aláírásnyira van kitűzött céljától.
Akiknek még aktív AppleCare Protection Planjük van, azoknak ez inkább kényelmetlenség, de a garanciájukat már elvesztett MacBook Pro-k tulajainak fizetniük kell a javításért – s mivel az AMD chipje integrált, a jelenség csak a teljes alaplap cseréjével oldható meg, ami még egy 3 éves gép esetében sem olcsó mulatság. Mivel a legtöbb hároméves AppleCare garancia lejárt már az érintett gépek esetében, arra igen csekély az esély, hogy az Apple csereprogramot indítana, így a tulajok vagy fizetnek a javításért, vagy leírhatják szeretett laptopjukat. Kiváncsian várjuk Cupertino reakcióját.
Ez számomra felháborító.
Hogy ez a cég (akit egyébként imádok) ilyet megenged magának.
Ezt a hibát új korában nem produkálta egyik gép se?? Akkor kellett volna cserélgetni a gépeket , nem most 3éves korukban. Ilyenkor már kár felháborodni bármin is. Melyik cég cserélné ki vadi újakra a méregdrága gépeket???
Én sem tartom korrektnek egy piacvezető , prémium terméket gyártó cég hozzáállását, pedig a kedvenc cégemről van szó, viszont a másik oldalon is bűzlik valami, hiszen elég nehezen tudom elképzelni, hogy egy hibás gép 1-2-3 éven keresztül nem produkálja a szóban forgó hibát, aztán hirtelen 2-3 évesen elkezdi produkálni, éppen, amikor már jó lenne lecserélni egy újra..;) elég érdekes … Én ez mögött is érzek azért egy kis csontot, úgy hogy szerintem ezen az oldalon sem minden fehér és fekete.
Ha 2-3 évig nem jelentkezik hiba, akkor ez csakis szoftveres lehet. Mellesleg mondjatok már egy céget, aki 3 év után szó nélkül cserél! Akinek nem tetszik, majd elgondolkodik legközelebb, hogy apple-t vegyen-e. Egyébként én is vettem egy prémium laptopot 1 éve, nem volt olcsó, és már többször volt szervizbe. Szóval egy bármilyen drága készülék is kb. ugyanolyan arányban szar, mint az olcsóbbak.