Itt az idő fejleszteni? Egy tegnap megjelent jelentés szerint az Apple TV jelentősen visszaesett a piaci versenyben. A szektor egyértelműen növekvő tendenciát mutat – a dokumentum szerint 2015-re a háztartások negyedében lesz ilyen készülék, illetve az Apple TV egyébként még növekvő eladásait jócskán lehagyja a Roku-é – legalábbis az USA-ban biztosan. A Parks Associates által közreadott írás szerint a jövőre 25 százalékos lefedettséget is elérő piacon az Apple, a Google és az Amazon harcolnak a felhasználók kegyeiért, de a szegmenst jelenleg a Roku vezeti, a tavalyi eladások 46 százalékát megcsippentve.
“Az összes set-top-boxszal rendelkező háztartás 44 százalékában van Roku, s az Apple TV jócskán lemaradva 26 százalékon áll, az Amazon új kontesztánsként a harmadik, s a szegmensbe lépésük az Androidos törekvésekkel felélesztheti az Apple alvó óriását.” – foglalja össze a lényeget a cég kutatási igazgatója, Barbara Kraus. “A két vezető CÉG közötti szakadék már 2013-ban elkezdett nőni. Bár az amerikai háztartások felében van valamilyen Apple-termék, a cégnek eddig nem igazán sikerült felhasználni ezt a sikert az Apple TV-vel.
Ráadásul a kisebb, stick alapú megoldások is szorongatják az Applet, a Google Chromecastjából például annyit adtak el fél év alatt, mint a Rokuból egész évben, bár a Google stickjének felhasználási statisztikái visszaesést mutatnak, valószínűleg ez motiválhatja a Google egyre erősödő érdeklődését és aktivitását a dobozos szegmensben. Ahogy arról már írtunk, a Google az Android mobilOS receptjét követi majd itt is: a platformot adja, a hardvergyártást pedig a partnerekre bízza – bevételek így hirdetésekből és egyéb járulékos költségekből lesznek, a Google pedig egyúttal borsot is tör Cupertino orra alá, hiszen az Apple TV felségterületét ellepik majd az Androidos dobozok.
Vélhetően egyébként az Applenél is úgy gondolják, hogy itt az idő a fejlesztésre, hiszen a hírek szerint már dolgoznak egy sokkal ütősebb, új iteráción. Nem sokat tudunk a specifikációról, de az alábbiakat pletykálják: játékok és App Store, mozgásérzékelős irányítás, és HomeKit integráció. Ez utóbbival otthonautomatizációs HUB-bá és az nappaliért folytatott offenzíva elengedhetetlen elemévé, hídfőállásává avanzsálhatna egyszerű tartalomfogyasztási segédeszközből.
Próbálom kibogozni a cikket. A kontesztans különösen jól sikerült magyarítás. Ha a google stickből annyi ment el mint a Rokuból akkor ők hogyan nem tényezők? A Roku nem Android alapú?
A wd sehol sincs piaci reszesedesben?