Nem is csoda, hiszen mi is beszámoltunk arról, hogy az Apple leállította az Aperture fejlesztését. A konkurens azonnal nyilatkozatot adott ki, amelyben a Creative Cloud előfizetések, vagy a standalone Lightroom alkalmazás megtekintésére bátorítja az Aperture felhasználóit. A cég azt is elmondta, elkötelezett az Aperture és iPhoto felhasználók Lightroomra váltásának elősegítésében.
Az Aperture legkomolyabb konkurense annak 2007-es megjelenése óta a Lightroom volt. A Creative Cloud direkt fotósoknak kitalált csomagja eladásainak biztosan jót tesz majd a hír – ennek keretén belül havi tíz dollárért mindig a legfrissebb verziójú Photoshop és Lightroom verzióval dolgozhatnak a profik és lelkes amatőrök. A csomag eleinte ideiglenes planként került fel, de az Adobe a napokban állandóvá tette. A teljes Creative Suite havi 50 dolláros bérleti díjért áll rendelkezésre.
A Lightroom ráadásul mobilalkalmazások formájában az iPhone-ra és az iPad-re is elérhető egy ideje. A dolog végül is nem akkora meglepetés, hiszen a CC folyamatos updatejeivel szemben az Aperture 2013 novemberében frissült utoljára.