Ez az a három terület, ahol most a legélesebb a verseny az Apple és örök nemezise, a Google között. Mindketten vázolták saját elképzelésüket, de vajon ki áll közelebb a megvalósításhoz és a sikerhez? – teszi fel a kérdést a USA Today. Nem árt összegezni, hogy mi történt eddig és mi várható a közeljövőben.
Viselhetők
A Google most három gyártó egy-egy karóráját mutatta be. Az Androidos telefonokhoz csatlakozó LG, Samsung és Motorola órák segítségével SMS-ezhetünk, emailezhetünk vagy notifikációinkat is kezelhetjük. Bár a Sony, a Samsung és a Pebble az utolsó másfél év során dobott már piacra ilyeneket, egyik sem szólt túl nagyot. A helyzeten talán az Apple iWatch-ának őszi érkezése változtathat.
Az Android Wear-vonal óráinak fogadtatása eddig elég megosztott, volt akit levett a lábáról, de sokan fanyalognak. Az Envisioneering Group elemzője, Richard Doherty rámutat a Google megközelítésének Achilles-inára: a legújabb Android OS-t igénylő okosórákat a régebbi telefonnal vagy szoftverrel rendelkező felhasználók nem fogják tudni használni. A platform szoftveres fragmentációja sokadjára köphet a cég levesébe. Doherty így fogalmazott: “A lánc olyan erős, mint a leggyengébb láncszeme.”
Greg Sterling, az Opus Research munkatársa szerint a köralakú kijelzővel rendelkező, hagyományosabb dizájnú Motorola 360-nak van a legkomolyabb esélye a sikerre, bár az áttörést meghozó termék címére leginkább az Apple iWatch-át tartja esélyesnek.
Autók
Mindkét cég az anyósülésedre pályázik, vezess akár alsó-középkategóriás szedánt vagy többtizmilliós luxussportkocsit. Az Apple CarPlay-e jött ki először, ami idén a Mercedes-Benz, a Ferrari, a Honda, a Hyundai és a Volvo bizonyos modelljeiben jelenhet meg, illetve 15 további gyártóval sikerült megállapodást összehozni. Az Android Auto-t a piaci kényszerűség szülte – kicsit olyan mint egy ütés előli kimozgás.
Partnerekben ők is dúskálnak, s funkcionalitását tekintve egy az egyben ugyanazt kínálják, mint a CarPlay.
TV
A hobbiból komoly biznisszé bővült Apple TV népszerű otthoni kiegészítővé nőtte ki magát az évek alatt. A Google 2010-ben már megpróbált nekimenni a Google TV-vel, akkor azonban hatalmasat bukott a 300 dolláros, csapnivaló szoftverű médiaboxszal. Most a mobilpiacihoz hasonló, csak szoftveres megközelítést választ, s talán így sikerül majd megfognia a 20 milliós eladással büszkélkedő Apple set-top-boxot. Egy működő platform létrehozásával simábbá teszi az utat a hardvergyártóknak, hogy azok a sok lúd disznót győz elvén itt is átvegyék az első helyet.
Bónuszként még megemlíthető, hogy bár funkcióköre egyelőre korlátozott, a Nest-tel az otthon tekintetében a Google az otthoni invázióban fejhossznyi előnyre tett szert.