A Bonhams aukciós ház bocsájtja árverésre a cupertinoi Apple főhadiszállás homlokzatát a hetvenes évek közepétől díszítő szivárványos logókat. Az 1997-ben a homlokzati díszítőelemet a monokróm verzióra cserélték, a vinylborítású szénszálas és habszivacs logókat pedig egy régi dolgozó kapta meg ajándékba. Bár sokan ezt hiszik az eredeti logónak, az első logó 1976-ban még egy részletes fametszetszerű rajz volt, ami az almafa alatt ülő Newtont ábrázolta.
Steve 1976-ban kérte fel Rob Janoffot, hogy tervezze újra a logót azzal a kikötéssel, hogy nem lehet “cuki”. A két hét alatt elkészült logó végül a cég egyszerű, felhasználóbarát UI-jának jelképe lett. Monokróm kiadása a mai napig ott virít minden terméken. A harapás eredetéről Janoff a CreativeBitsnek adott interjújában beszélt: két verziót prezentált Jobsnak, egy harapás nélkülit és a később elfogadottat. “A méretarány szemléltetése érdekében terveztem harapottra, így nem téveszthették össze mondjuk egy szem meggyel például.” – mesélte a dizájner. A szivárványos csíkokról így beszélt:
“A valós ok a színes csíkokra az volt, hogy az Apple II volt az első otthoni vagy személyi számítógép, ami színesben volt képes megjeleníteni a képeket, így a csíkok a képernyő színeit jelentik. Ráadásul a színek közvetlenné tették a brandet a fiatalabbak számára is, így Steve könnyebben eladhatta a gépeket iskoláknak”.
A nagyobbik 124×116 centis, közel 4 centi vastag és habszivacs belső részét vinylcsíkok borítják. A kisebbik 91×84 centis, 15 centi vastag fémmel erősített szénszál, szintén vinyl borítással. A kikiáltási ár 10-15 ezer dollár körülre várható, és a relikviák stílszerűen a Függetlenség napján, július 4-én kerülhetnek kalapács alá.
A legutólsó logó sem él már!
A jelenlegi logó az 1998-2000-re hasonlít.