Úgy néz ki az Applenek igencsak bejött a legnagyobb japán szolgáltatóval, az NTT DoCoMo-val kötött üzlet, ugyanis az ország teljes mobilpiacának több, mint egyharmada a cég kezében van, messze lehagyva a globális riválisnak számító Samsungot. A tokiói MM Research Institute szerint a márciussal záródó 12 hónapos időszakban az iPhone különböző változatai összesen a piac eladásainak 36,6 százalékát adták – számol be a Bloomberg.
A szám hordereje azért ekkora, mivel eddig az előző évben csak 25,5 százalék volt az Apple részesedése Nipponban. A 2013-as gazdasági évben összesen 14,43 millió iPhone-t adtak el az országban, ami nem kis részben az NTT DoCoMo-val kötött megállapodásnak köszönhető – ismerte el Cupertino is. A második Sharp 5,14 millió eladott készülékkel összesen 13 százalékos részesedést tudott megcsípni az időszakban, míg a Sony esetében 4,8 millió telefonról és 12,3 százalékról beszélhetünk. A Samsung mindössze a hatodik, 5,7 százalékos szelettel.
Nem nagy a meglepetés, hiszen a harmadik negyedévben brutális, 68,7 százalékos részesedést sikerült megcsípni, ami erős kihatással volt az egész éves eredményre. Az iPhone kapható mindhárom nagyobb szolgáltatónál és a DoCoMo okostelefon-eladásainak 61 százalékát teszi ki. A japán piacvezető egyébként az Apple szigorú carrier-szabályzata miatt sokáig tartózkodott az iPhone kínálatba vételétől, 2012-ben azonban végre megtört a jég.
Japánban jobb a fizu :))))
Mozambikban minden második eladott telefon Nokia.
Kenyában minden harmadik eladott telefon iPhone.
Egy angol kutatás megdöbbentő eredményt hozott. Több mint ezer samsung S5 készüléket használó usert kérdeztek meg arról milyen telefont szertne és minden harmadik ismerőse váltana iPhone készülékre. A kutatás hitelességet meg lehet kérdőjelezi, de nem releváns információk szerint megegyezik a szokásos hírekkel. Bla bla bla…