Túlságosan fragmentált a kínai Android-piac

Skarp 2014.03.20. 17:10 Apple, iPhone 0 db 504

Bár korábban sokan tartottak tőle, sőt mi is szenteltünk a témának pár bejegyzést, úgy tűnik az Apple boldogulni fog a fejlődő országok piacain is. Az olcsóbb iPhone bemutatására való hajlandóság hiánya számos elemző szerint kifejezetten veszélyes lehet az ilyen piaci környezetben, azonban a legújabb hírek szerint az Applenek sikerült kínai pozícióit erősítenie a prémium szegmensben. Az egyik legnagyobb kínai elemzőcég, az Umeng adatai szerint az okostelefonpiac 27 százalékát teszi ki az ötszáz dollár fölötti készülékek kategóriája, amik 80 százalékát az Apple adta el.

Az elemzés azt is hozzáteszi, hogy a konkurens Android részesedése bár összeadva igen magas,  2013 végére a gyártómegoszlás elaprózódott. A Samsungé a legnagyobb falat, 24 százalékkal, míg a többi helyi és nemzetközi gyártónak (Xiaomi, Coolpad, ZTE, Huawei, Lenovo) csak pár százalékos, míg a BlackBerrynek és a Sonynak csak 2-3 százalékos szeletke jut. Miért is jó ez az Applenek? Ha ezek a részesedési adatok valósak és azokat a teljes okostelefonpiacra vetítjük ki, a Samsung esetében 18,8 százalék, míg az Appleében 21,6 százalék jön ki, tehát Cupertino már megelőzte az Androidos belharcokkal elfoglalt koreai gyártót. Ha nem is hatalmas előnnyel, de vezet, még úgy is, hogy a China Mobilelal kötött megállapodás nagyon fiatalka még és már nem olyan távoli az iPhone 6 megjelenése – mindkettő további lendületet adhat még az Apple nem túl gyors, de biztos térnyerésének. – írja a Market Realist.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!