Ahogyan azt bizonyára tudjátok, az Apple a 2014-es, további bővülést Kínától várja, azonban elemzők szerint nem olyan biztos, hogy könnyű dolga lesz a konkurensektől nem mentes piacon. Bár megalázónak tűnhet, de a legfőbb riválisok a piacvezető Samsung mellett az ázsiai országban elképesztő sikerű Coolpad-szériát gyártó Yulong és az iszonyatos tempóban erősödő újonc Xiaomi lehetnek, akik várhatóan nagy vehemenciával fogják védeni eddig elért pozícióikat, amihez az elég protekcionista kormány is minden bizonnyal megadja a segítséget.
A Wall Street Journal is beszámolt a Coolpad és hazai társainak sikereiről, aminek eladásai már tavaly nyár közepén lehagyták az iPhone-ét és a helyzet azóta sem változott. A Xiaomi 2012 augusztusában bemutatott MI2 okostelefonjából 15 milliót adtak el és jelenleg 210 dollárért bárkinek utánavágják bárhol. Utódja, az MI3 ráadásul az 5C árának kevesebb, mint felébe kerül (326 dollár) és bizonyos paramétereiben papíron jobb is, mint Appleös ellenfele. Ez utóbbi vállalat októberben előzte meg a cupertinóiakat és egyelőre stabilan ível felfelé minden gazdasági mutatójuk. Az Nvidia Tegra 4 processzorral és 13 megapixeles kamerával operáló MI3 ellen egyszerűen nem rúghat labdába az “olcsó” iPhone, mivel a helyieket nagyjából ez a két paraméter érdekli igazán. A Xiaomi készülékére jellemző, hogy árusításának első 90 másodpercében elfogyott mind a 100 000 legyártott darab.
Persze a kínai protekcionizmus szárnyai alól globális kitörést ambicionáló Xiaomi sikere a Nyugaton kétséges, mivel a gyártó az oltalom alól kikerülve komoly perekre számíthat a kínai copypaste fejlesztési módszerek miatt. Ugyanakkor igen komoly kihívást jelentenek a helyi piacon növekedni kívánó Applenek is. Az elemzők szerint a tavaly 320 millió készülékeladást produkáló piac idén megütheti a 450 milliót is, de a Samsung, a Lenovo, a Yulong és a Huawei mögött az Apple csak az ötödik helyet birtokolja, 7 százalékkal. Ez azt jelenti, hogy az Applenek nem csak a feltörekvő kistigrisekkel kell harcolnia, hanem a helyének megtartásáért elszántan küzdő ősellenség Samsunggal és a szintén agresszíven terjeszkedő Lenovoval is.
Ha a számítások bejönnek, a Xiaomi és a Yulong eléri a kitűzött éves célját, a Samsung nagyjából megtartja százalékos részesedését a többiek pedig csak kis mértékben erősödnek, akkor sem marad sok az Applenek, sőt akár a piacért folytatott csatározás nagy vesztese is lehet. Ne feledjük el, az Apple évek óta jelen van a kínai piacon, részesedése ennek ellenére csak ekkora. Az Észak-Amerikában és Európában komoly kultusszal rendelkező Apple az igencsak árszenzitív kínai piacon próbál meg több okostelefont eladni drágábban, mint versenytársai. Mindezek ellenére a növekvő piacon egészen biztosan pármillióval több iPhone fogy majd, de emellé jó eséllyel 1 százalék körüli részedesedésveszteséget prognosztizálhatunk.
Az Apple várhatóan jó második negyedévet zár majd ennek ellenére is, amihez leginkább a harmadik világbeli, viszonylag megfizethető árú iPhone 4S eladások járulnak majd hozzá. Elgondolkodtató mindenesetre, hogy egyre több elemző kezdi a tönk szélére vizionálni kedvelt vállalatunkat.
Kajakra pár év múlva már az lesz a “menő”, ha NEM iPhone-od van! o.0
Minden a kínai vezetésen múlik. Ha úgy akarják, akkor labdába sem rúghat az Apple. De általában a megfelelő leosztás mindenre gyógyír szokott lenni.
Az biztos, hogy az ottani árakkal nemigen fog tudni versenybe szállni a cég.
Lehetne végre nem úgy hívni, hogy “olcsó” iPhone hanem “színes” mivel a c colort jelent? Nagyon frusztráló, hogy még ennyi idő után is ez a berögződésetek, hogy márpedig ez az olcsóbb iPhone, amikor az egy fake hír volt, és rajtam kívül mások is, akik kicsit is ismerik az Applet, megmondták, hogy NEM lesz.
Gondolom az 5C-re gondoltál, de itt most ki beszélt róla?!
Idézem “MI3 ellen egyszerűen nem rúghat labdába az olcsó iPhone”
Ja, értelek. Bár ez egy kiragadott mondat, a cikk úgy igazából összességében beszél az Apple elkövetkező esetleges nehézségeiről a kínai márkákkal szemben.
Illetve, ha idézel, akkor azt tedd pontosan. Vagyis:
“MI3 ellen egyszerűen nem rúghat labdába az “olcsó” iPhone”.
Ha megnézed, akkor te magad is láthatod, hogy az “olcsó” jelzőt idézőjelbe tette az iró, jelezvén, hogy nem olcsó, az amúgy igenis eredetinek olcsónak szánt mobil.
Mert ez az olcsó kifejezés sem légből kapott hír. A cég akarta a kezdetekkor így felfuttatni a modellt. Miszerint nemcsak, hogy színes, fiatalos lesz, de emellett olcsó is (a többi modellhez képest). Na ez nem úgy alakult.
Hát pont nem azt akarták, csak annyira vittèk le az àràt, amennyire az 5-nek levittèk volna, ha nincs C. Nem azèrt csinàltàk, hogy “olcsòbb” legyen, hanem azèrt, hogy az anyaghasznàlaton spòroljanak, ès több vevőt szerezzenek annál, mintha a normál 5-ös maradt volna a piacon, mivel ez új modell, és színes (engem pl pont nem érdekel a színe, de ez mondjuk úgy a “női” változata az 5S-nek. Nekik nem igazán számít a sebesség külömbség, de kapnak egy szép, színes telefont). Csak nyertek rajta, akárki akármit mond. Az “olcsót” pedig gúnyosan, nem odaillő módon jegyezték meg. A mondatban így teljesen úgy hangzik, mintha az Apple-t hibáztatná azért, mert drága az iPhone, amikor pár nyomorék elkezdte híresztelni, hogy majd lesz olcsó, a sok birka meg bedőlt az álhíreknek. Úgy tűnik a szerkesztő is. Egyébként már leállt volna az “olcsó” iPhone-ozásról, csak zavarja, hogy ő is bedőlt a kamuhíreknek, és lekicsinylően nyilvánul meg az 5C-vel kapcsolatban.