Az Apple az iOS 7 és az OS X bemutatásával párhuzamosan komoly fejlesztéseket hozott játékos- és fejlesztői fronton is – és itt most nem csak a nagy port felkavaró hivatalos játékkontrollerek bejelentésére gondolunk. A továbbfejlesztett leaderboardok, challengek és körökre osztott játékmódok mellett a cheaterek kiszűrésére tervezett komoly biztonsági megoldásokra is számíthatunk.
Az alábbiakban összegyűjtöttünk minden, az iOS 7-el párhuzamosan bejelentett, játékokkal és játékfejlesztéssel kapcsolatos újdonságot.
Le a csalókkal!
Az Apple a Game Center iOS 7-re fejlesztett frissítésével felveszi a kesztyűt a játékvilág csalói ellen folytatott küzdelemben: azokra a cheaterekre akarnak lecsapni, akik a leaderboardokat telespammelik, méghozzá három új játékfejlesztői eszköz implementálásával.
Első körben bevezetik az eredmény-beküldések aláírását, melynek segítségével a rendszer ki tudja szűrni a manipulált bejegyzéseket.
Másodsorban új fícsöröket vezetnek be iTunes Connect-en belül, melynek segítségével a játékfejlesztők ezentúl megszabathatják, mennyi pontot érhetünk el maximálisan játékukban és így beküldeni a leaderboardokra. Az irreális pontszámot elérő felhasználók eredményei tehát ezentúl nem fognak megjelenni sem a legjobbak között, sem a Game Centerben. Arra az esetre pedig, ha a fejlesztők rosszul állítanák be ezt a bizonyos limitet, az ezt meghaladó pontszámok mentésre kerülnek, és később visszaállíthatóak.
Végül, de nem utolsó sorban az Apple az iTunes Connectben a fejlesztők számára nyomon követhetővé teszi a gyanús viselkedést és menedzselhetővé a játékos aktivitást – a fejlesztők ezentúl maguk is kitörölhetik a gyanús pontszámokat, valamint kizárhatják a csalókat.
Ön dönt: játszik vagy vezet!
Ezekkel az óvintézkedésekkel párhuzamosan az Apple továbbfejleszti a leaderboardok fizimiskáját és struktúráját a játékosok és a fejlesztők számára egyaránt.
Jelenleg a fejlesztők mindössze 25 leaderboardot építhetnek be játékaikba, de a frissítéssel az Apple ezt a számot 500-ra emeli, valamint úgynevezett szetteket tesz elérhetővé, melyek segítségével a fejlesztők különböző kategóriák alapján hozhatnak létre leaderboard-csoportokat, adott esetben mondjuk nehézség alapján. Az alkalmazásokon belüli leaderboardokat is újratervezik az iOS 7 többi appjával együtt. A leaderboard-szetteket egyébként közvetlenül az iTunes Connect-en belül is lehet majd szerkeszteni.
Kihívásokkal küszködőknek
Más játékosokat eddig is kihívhattunk a Game Center segítségével, de az iOS 7-tel érkező új Game Centerrel a fejlesztők részletesebben finomhangolhatják majd a különböző játékmódokban elérhető kihívásokat. Amikor például egy játékos elfogad egy újat, a fejlesztők elindíthatnak egy külön játékmódot, így a játékos pontjai csak az adott kihívás elbírálásán belül számítanak. Vagy egy másik példa: ezentúl lehetségessé válik, hogy egy versenyzős játékban egy adott kihívást csak egy adott kocsival vagy kocsitípussal lehessen teljesíteni.
Az iOS 7-tel egy új “ismerős-kereső”- és egy új chatrendszer is elérhetővé válik az alkalmazáson belül, melyek segítségével egy vagy több ellenfelet választhatunk ki és üzenhetünk nekik anélkül, hogy be kellene lépnünk a Game Centerbe.
A fejlesztők a Sprite-ot választanák
A Sprite Kit – az Apple új 2D-s renderelő motorja, – beépített fizikával, teljes részecskekezelő rendszerrel, fejlett kép- és videókezelő-funkciókkal érkezik, melyek az olyan effektek kezelését teszi pofonegyszerűvé, mint a CIFilterek vagy a maszkolás. Mindez a Xcode-ba integrálva érkezik texture-atlas eszközzel, vizuális effektusokkal, és minden olyasmivel, ami egy egyszeri játékos számára semmit nem jelent, de egy OS fejlesztő bizony mind a tíz ujját megnyalja utána.
Bár a hivatalos leírás szerint 2D motorról van szó, az Apple szerint a Sprite Kit hatalmas segítséget fog jelenteni a komplex 3D-s játékok fejlesztőinek is. Mindezek mellett az Apple szakemberek számára elérhetővé tesz úgynevezett termékminőség-mintakódokat, amelyeket a fejlesztők a játékok megtervezésénél használhatnak sablonként. A WWDC-n az Apple a fejlesztőknek be is mutatott már egyet ezek közül “Kaland’” címmel (ezt láthatjátok a kiemelt képen), amelyben megtekinthették az új Sprite Kit motoron futó sprite-okat, parallax-, ütközési- és fizikai effekteket. Az Apple ezzel párhuzamosan az OPEN GL ES teljesítményének növelésére is ígéretet tett.
Körökre osztott multiplayer
Az Apple már eddig is támogatott maximum 30 párhuzamos játékot maximum 16 játékosig, de most bemutatkoznak a lokalizált körüzenetet és kör-emlékeztetők. A legfontosabb újítás talán mégis a körökre osztott kereskedelmi rendszer, melynek segítségével a játékosok az app-on belül aukciókban vehetnek részt, kereskednek egymással, miközben rövid üzeneteket és gúnyos alázásokat küldözgethetnek egymásnak. A játékokban ezen túl párhuzamos körök játszására is nyílik majd lehetőségünk.
Irányított fejlődés
És persze itt van az a téma, amiről játékosberkekben mindenki beszél: az új hivatalos iPhone-kontrollerek.
Az Apple két különböző típusú kontrollert tesz elérhetővé két különböző konfigurációval, nyomásérzékeny gombokkal és egységes kialakítással. Az első típus egy kontroller-keret, amelybe – mint egy dokkba – egyszerűen behelyezhetjük készülékünket. A második pedig egy különálló kontroller, amely Bluetoothon csatlakozik készülékünkhöz.
A sztenderd konfiguráció esetében kapunk egy A, B, X és egy Y nyomógombot, egy hagyományos D-Padot, bal-, jobb és hátsó gombokat (utóbbiakat csak a telefont magukban foglaló kontrollerek esetében), míg a “kiterjesztett” konfiguráció egy-egy extra hátsó gombbal és két joystickkel bolondítja meg a felállást a dokk-modellek esetében. Az Apple célja az, hogy a sztenderd szett minden iOS játékkal használható legyen.
A Logitech és a Moga már fejleszti az új kontrollereket, sőt: a fejlesztők számára lehetővé is tették, hogy azok az új kontroller-keretrendszerrel, a prototípusokon máris elkezdhessék tesztelni játékaikat. A tényleges megjelenésekre az iOS 7-tel körülbelül egy időben, idén ősszel számíthatunk. Titeket melyik fejlesztés hoz lázba? Az összes? Vagy épp egyiket sem tartjátok említésre méltónak? Ne kíméljetek, elő a farbával!
Keleman!
Azt szeretném kérdezni hogy a nyereményjáték nyertesét hol tudom megnézni vagy mikor sorsolják ki a nyertest?
Válaszát előre is köszönöm!
Szia! Múlt héten kedden sorsoltunk, csütörtökön ment ki a bejegyzés. Itt tudod megtekinteni: http://ihungary.hu/2013/06/13/skullcandynavigatornyeremenyjatek/