Az Apple legújabb televíziós reklámjában egy olyan funkciót próbálnak kiemelni, mely igazából nem csak az iPhone kiváltsága, hiszen napjainkban az összes piacra kerülő mobilkészülék fel van szerelve valamilyen fotózásra és videózásra képes optikával, viszont a videó végén a zárómondat mindent elmond.
Fotózni mindenki szeret, legyen az egy profi fotós, aki képes órákat eltölteni a beállításokkal, a derítőlapokkal és egyéb segédeszközökkel, hogy megszülessen a tökéletes kompozíció, vagy akár egy lelkes apuka, aki gyermeke minden pillanatát szeretné megörökíteni. Korunk egyre modernebb eszközeinek hála, már akár egy mobilkészülék is elegendő, hogy megörökítsük életünk egyes pillanatát, és elraktározzuk az utókor számára.
A csücsörítős és tükörben fotózós képektől eltekintve valóban ott lapul a zsebünkben egy parányi eszköz, mellyel bármikor készíthetünk egy képet, esetleg egy videót, ha épp szükség van rá, amit később bármikor visszanézhetünk és felelevenítve a múltat, örömteli pillanatokat tud okozni.
A videóban láthatjuk, hogy a fotó vagy videó elkészítése után lehetőségünk van szerkeszteni, esetleg feltölteni a közösségi portálokra, illetve a fotós alkalmazások is feltűnnek, amivel különböző effektekkel színesíthetjük képeinket, de a panoráma funkció és a vaku is fontos szerepet játszik a tökéletes kép megszületése érdekében.
És hogy miért is került középpontba a fotózás? A videó zárómondatát egyből megértjük, ha vetünk egy pillantást a Flickr statisztikájára.
“Every day, more photos are taken with the iPhone than any other camera.”
Ez jó lett.
Elég jó lett!
Ilyen téren kicsit csalódtam az iphoneomban. Lehet, hogy ezzel készítem a legtöbb képemet, de ez a minőségen is meglátszik.
Nem véletlen, hogy a jelmondat sem az, hogy ez az egyik legjobb kamera a (mobil) piacon.
Talán a kijelzőfelbontáson, (belső) memórián, alkalmazáskezelésen, és akumulátorkapacitáson kívül ez az egyetlen előnye a zöld robotnak.