App Store – Túl a 40 milliárd alkalmazás letöltésen

KeleMan 2013.01.09. 14:37 Apple, Egyéb 2 hozzászólás 1 320

Az Apple bejelentette, hogy felhasználói eddig több mint 40 milliárd alkalmazást (egyedi letöltés, ismételt letöltések és frissítések nélkül) töltöttek le, amelyből közel 20 milliárd letöltésre 2012-ben került sor. Az App Store több mint 500 millió aktív fiókkal rendelkezik, és decemberben soha nem látott rekordot ért el a hónap során letöltött kétmilliárd alkalmazással. Az Apple fantasztikus fejlesztői közössége már több mint 775 000 alkalmazást hozott létre a világ iPhone, iPad és iPod touch készülékek tulajdonosai számára, és az Apple több mint hétmilliárd dollárt fizetett ki a fejlesztőknek.

“Az iOS fejlesztői közösség hihetetlen évet zárt” – mondta Eddy Cue, az Apple internetes szoftverekért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “A fejlesztők több
mint hétmilliárd dolláros bevételhez jutottak az App Store áruházon keresztül, és továbbra is a lehető legkedvezőbb környezetet biztosítjuk számukra, hogy a világ
leginnovatívabb alkalmazásaival állhassanak elő.”

2012-ben, az egy házaspár által alapított Imangi Studios Temple Run nevű játékát több mint 75 millió alkalommal töltötték le, míg a Backflip Studios és a Supercell, a két feltörekvő játékfejlesztő stúdió együttesen több mint 100 millió dolláros bevételre tett szert a DragonVale és a Clash of Clans nevű vezető ingyenes játékokkal. Az egyre népszerűbb új szolgáltatások, például az Uber, a Flipboard, a HotelTonight és az AirBnB felhasználók millióit vonzották az iOS eszközökön keresztül. Az olyan vállalatok, mint az Electronic Arts, a Ubisoft, az Autodesk, a Marvel és a Major League Baseball tovább bővítették iOS-kínálatukat, míg az olyan fejlesztők, mint a JJ Abrams tulajdonában álló Bad Robot Interactive vagy a Bottle Rocket Apps, még tovább szélesítették az alkalmazásokban rejlő lehetőségek körét.

“A Temple Run játékunk elképesztően sikeres volt 2012-ben” – vélekedett Keith Shepherd, az Imangi Studios társalapítója. “Mi csupán egy szórakoztató és egyszerűen játszható játékot szerettünk volna készíteni, de amint megjelent az App Store áruházban, rendkívül népszerű lett. Az elmúlt év során több mint 75 millió alkalommal töltötték le a Temple Run játékot iOS készülékekre.”

“Döbbenetes sikereket értünk el az iOS eszközökön” – értékelt Samir Hanna, az Autodesk fogyasztói termékekért felelős alelnöke. “Azt a szerény célt tűztük ki, hogy a SketchBook iPhone-ra való átültetésével megismertessük a készülék felhasználóival az Autodesk termékeit. Azóta három év telt el, és most 20 alkalmazást kínálunk az iOS felhasználók számára, amelyeket már több mint 50 millió alkalommal töltöttek le. Emellett folyamatosan új kreatív- és tervezőeszközöket dobunk piacra, amelyek a szakemberek és a fogyasztók számára egyaránt vonzók lesznek.”

“Az App Store olyan lehetőségeket teremtett számunkra, amelyekről álmodni sem mertünk” – mondta a Bad Robot Interactive képviseletében JJ Abrams. “Az Action Movie FX nevű alkalmazásunkkal az volt a célunk, hogy bárki hollywoodi szintű speciális efekteket használhasson saját készítésű videóiban iPhone, iPad vagy iPod touch készülékén. Nagy örömmel tölt el minket, hogy a több millió rajongó világszerte ugyanolyan izgatottan fogadta az alkalmazásban rejlő lehetőségeket, mint mi magunk.”

“A Bottle Rocket Apps már több mint 100 munkatársat foglalkoztat teljes munkaidőben, akiknek egyetlen feladatuk, hogy kiváló alkalmazásokat fejlesszenek” – jelentette ki Calvin Carter, a Bottle Rocket Apps elnöke. “A technológiai ágazatban eltöltött több mint 20 évem alatt nem találkoztam az App Store áruházhoz fogható pezsgő szoftverpiaccal.”

Az Apple számos forrással és eszközzel segíti a fejlesztőket a nagyszerű alkalmazások készítésében, valamint egy olyan megbízható rendszert és áruházat tart fenn, amelyben a vásárlók biztonságosan és egyszerűen fedezhetik fel az alkalmazásokat. Emellett többek között az alkalmazáson belüli vásárlással, az előfizetésekkel és a hirdetésekkel az Apple kiváló lehetőséget kínál az alkalmazások pénzzé tételére, valamint támogatja a piaci és a fejlesztői törekvéseket az App Store áruházon belül és kívül egyaránt.

A forradalmi App Store áruház több mint 775 000 alkalmazást kínál az iPhone, iPad és iPod touch készülékre a világ 155 országában, és több mint 300 000 kifejezetten iPad készülékre írt programot is tartalmaz. Az App Store vásárlói alkalmazások hihetetlenül széles kínálatából válogathatnak. Az áruház 23 kategóriája között megtalálható például az Újságos alkalmazásban elérhető napilapok és magazinok, valamint a játékok, az üzleti alkalmazások, a hírek, a
sport, az egészség és fitnesz, valamint az utazás is.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Tanulmányaim és a közgáz befejezése után gazdasági informatikusként végeztem, majd 2004-től 2012-ig a Magyar Telekomnál (T-Home, T-Mobile) dolgoztam. Jelenleg szabadúszó webfejlesztőként és dizájnerként tevékenykedem. Szívesen foglalkozom PHP és WordPress programozással, fejlesztéssel, weboldalak üzemeltetésével.

2 hozzászólás

  1. Onemore - 2013.01.09. 16:16

    A számok az appleért beszélnek:):D

  2. Rrrrr - 2013.01.11. 07:28

    Mi a teendő ha kamu appot vettem?

Szólj hozzá Te is!