Leállt az Apple iTunes Store áruháza! Pánikra semmi ok!

KeleMan 2012.07.21. 13:03 Apple, iTunes 28 hozzászólás 4 138

Szerte a világon emberek ezrei jelezték, hogy az elmúlt pár órában már nem tudnak csatlakozni az App Store áruházba. Nem lehet alkalmazásokat letölteni, nem lehet frissíteni a már meglévőket. Nem működik a letöltés sem az iOS eszközökön sem pedig az iTunes áruházban az asztali gépeken.

A fejlesztők közben jeleték, hogy az Apple állítólag semmilyen előre betervezett karbantartást nem jelzett feléjük, de ők sem tudják az alkalmazásaikat frissíteni, vagy szerkeszteni. Elképzelhető az is, hogy a nagy szerverleállás oka a hamarosan érkező OS X Mountain Lion operációs rendszer startjára való felkészülés csupán az Apple részéről.

Mindenesetre az Egyesült Királyság, az USA, Szingapúr, Malajzia, Ausztrália, Indonézia és Kuwait felhasználói is jelezték a hibát. Ha bármi továbbit megtudunk, azonnal jelezzük, addig is azt kérdeznénk, hogy itthon Magyarországon mi a helyzet, működnek a letöltések, frissítések az App Store áruházból?

Update #1: A Mac App Store áruházat úgy néz ki nem érinti a hiba, csupán az iOS eszközökre lévő alkalmazásokat.

Update #2: Sajnos egyre rosszabb hírek jönnek, egyeseknek a Game Center profilja is resetelődött. Közben Japánból is hibát jeleznek a felhasználók.

Update #3: Magyarországon is hasonló a helyzet, többen jelezték, hogy nem működik az App Store áruházból a vásárlás. Szerencsére vannak olyanok is, akik tudnak vásárolni és letölteni, frissíteni. Pontosan nem tudni még, hogy mi lehet a hiba oka.

Update #4: Elvileg a helyzet változatlan, legutóbb Észtországból és Litvániából jelentették a problémát.

Update #5: Úgy néz ki, hogy a hiba javítása elindult, mivel egyeseknek már sikerült alkalmazást letölteni és frissíteni. Mindezt úgy tudták megtenni, hogy kiléptek, azaz kijelentkeztek a profiljukból, majd egy készülék ki- és bekapcsolás után bejelentkeztek újra.

Információ! Az iOS eszközökön ezt a Beállítások/Áruház/Apple ID-ra való kattintással lehet megtenni, majd kijelentkezés. A bekapcsolás után újra fogja kérni az azonosítót, amennyiben alkalmazást töltenénk le.

Vigyázat! Csak az jelentkezzen ki, aki ismeri a jelszavát és vissza is tud jelentkezni. Aki nem, az inkább várjon! A kockázatokról és mellékhatásokról… de hiszen tudjátok!

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Tanulmányaim és a közgáz befejezése után gazdasági informatikusként végeztem, majd 2004-től 2012-ig a Magyar Telekomnál (T-Home, T-Mobile) dolgoztam. Jelenleg szabadúszó webfejlesztőként és dizájnerként tevékenykedem. Szívesen foglalkozom PHP és WordPress programozással, fejlesztéssel, weboldalak üzemeltetésével.

28 hozzászólás

  1. ianlot - 2012.07.21. 13:07

    megy:)

  2. whitey - 2012.07.21. 13:17

    Nem megy!

  3. Gajdabarna - 2012.07.21. 13:18

    Ezt a hátteret valahogy el tudnátok nekem küldeni? :) nagyon tetszik

    • KeleMan - 2012.07.21. 13:52

      Utánanézünk a kérésednek, hogy mit tehetünk az ügy érdekében! :)

      • Kavics - 2012.07.21. 14:55

        Léci nekem is küldjétek el a hátteret. Nagyon köszönöm!

      • Gábor - 2012.07.21. 15:40

        Én is kérem szépen a hátteret! Köszi! :)

  4. Tóth Zoltán - 2012.07.21. 13:32

    Nem megy!:)

  5. Zsolti - 2012.07.21. 14:05

    Nekem se működik… Akkor valószínűleg ezért nem megy most az iTunes Match sem?

  6. Dedy - 2012.07.21. 14:54

    Nekem iPad-en és iPhone 3GS-en megy, iPhone 4S-en és MacBook Air-en nem. PC-n viszont megy az iTunes. Érti a fene.

  7. Gábor - 2012.07.21. 15:39

    Nekem iPhone-on nem megy, de az iPad-en igen. Érdekes…

  8. Sigma - 2012.07.21. 16:11

    Kijelentkezés után se megy :/ legalábbis nálam

  9. Bálint. - 2012.07.21. 20:09

    En a nap folyaman eleg sokat turkaltam az App Store-ba Mac-en es iPhone-on is. iPhone 4-en 2x leallt a letoltes, de ezert inkabb a szar mobilnetet okolnam.
    Mindenkinek jobbulast!

  10. czuczi - 2012.07.22. 13:11

    Egy kis segítséget kérnék!
    Én már régóta vártam ezt a kis lehetőséget és végre megjelent magyarországon is örültem mint majom a farkának. Kifizettem a 25 eurót és ezek után elkezdtem matchelni a zenéimet. Az első észrevétel az volt, hogy nem nagyon akar menni. Volt hogy a legelső lépésnél állt 10 perceket, leállítottam és újraindítottam. Aztán a számok felismerése résznél van hogy 30 szám után van hogy 250 szám után már befagy. Akkor is újraindítottam a folyamatot.A harmadik lépésig ha el tudok jutni elkezdi feltölteni az ismeretlek számokat az icloudba. Miután ez megtörtént ugyanolyan minőségben és kinézetben kapom vissza a számot az iphonera.Ha visszakapom! Ugyanis az iphoneon vannak jelenleg olyan számok ugye amit a match még nem volt képes feltölteni a felhőbe, az a számcímek szokásos fekete félkövér betűtípúsai helyett szürkén jelennek meg és nem lehet rákattintani. Emellett előtérbe kerül a genius is a zene alkalmazásban ami nekem nem kell :D.Azokkal a számokkal amiket visszakaptam és lejátszok honnan tudjam hogy történt e valami? Mert nem kaptam hozzájuk albumborítót sem a címek nem változtak és így most fogalmam sincs hogy egyeltalán ér-e valamit a match. Nem a 25 eurón van a hangsúly hanem hogy kibaszásnak érzem hogy nem kaptam meg amit megígértek. Várható hogy jobb lesz ha már egy ideje működik? Vagy ez az appstore leállás lehet a háttérben? Ma reggelre pedig az itunes bal oldali sávjából is elillant az itunes match menüpont. Innen az oldalról a direkt linkről értem csak el. Előre is köszönöm,
    Mátyás

  11. Methos - 2012.07.23. 12:19

    Nekem továbbra sem megy… vannak még hozzám hasonló sorstársak, akiket ugyanígy beszopatott az Apple…?

    Hab a tortán, hogy se iPad-en, se iPhone-on, se iMac-en vagy a Macbook Pro-n nem tudok semmilyen alkalmazást letölteni vagy frissíteni.

    • KeleMan - 2012.07.23. 12:32

      Próbálj meg kijelentkezni az iOS eszközeiden (Beállítások/Áruház/Apple ID/Kijelentkezés), majd ki-bekapcsolás, aztán újra bejelentkezés.

      • Methos - 2012.07.23. 17:31

        Nem megy :( Elindul a letöltés, elmegy a 3/4-ig, majd visszaugrik az elejére, és kezdi előről… 4-5 ilyen után pedig kiírja, hogy nem lehet letölteni.

        • KeleMan - 2012.07.23. 19:47

          Hm, ez érdekes. A hétvégi hibánál be se jött az áruház, tehát nem is látta azt, nem lehetett csatlakozni. Ha van iTunes mentésed javaslok egy teljes újratelepítést. Mentsd le a dolgaid, majd Beállítások/Általános/Visszaállítás. Ha ez sem oldja meg, akkor szerviz. De előtte érdemes lenne megnézni, hogy Wifi-n és 3G-n is ezt tapasztalod-e, mármint, hogy újraindul az appok letöltése.

          • Methos - 2012.07.23. 20:49

            Sajnos 3G előfizetésem nincs, a megjelenés után (iPhone 4) még ausztráliában vettem függetlenül. A probléma viszont valószínűleg nem a telefonnal van, ugyanis az iPhone, az iPad (1st gen), a Macbook Pro és az iMac is ezt csinálja. A saját fiókomra is gyanakodtam már, ezért csináltam egy másikat, de ugyanaz a történet. Holnap kipróbálom, hogy nem itthoni net esetében is produkálják-e ezt a problémát, de már ötletem sincs, hogy globálisan mi okozhat ilyet :S

            Azért köszi szépen a tippeket (a visszaállítást is már eljátszottam egyszer).

          • KeleMan - 2012.07.23. 22:12

            Szívesen Methos! Sajnálom, hogy nem segítettek az előzőek, de szerencsére így itt tuti nem az eszközökkel lesz hiba. Ha ilyen sok Apple eszközön is ezt tapasztalod, akkor szerintem a profiloddal lehet valami gond. Érdemes lenne holnap felhívni az Apple itthoni hivatalos információs vonalát (06 80 983 824) és rákérdezni, hogy tudnának-e ebben segíteni. Remélem sikerül javítaniuk!

  12. Methos - 2012.07.24. 07:57

    Köszi a telszámot, felhívom majd őket!

  13. RuckoTK - 2012.08.01. 04:35

    Én 1órával ezelőtt tapasztaltam, hogy nem tudok letölteni eddig a napokban semmilyen probléma nem volt. 4napos a készülékem előtte levőn sem volt probléma várakozás szürke négyzet és semmi.. :S Mindenki másnak működik már??

  14. iMike - 2012.08.08. 00:26

    Engem is megszopatott ez hajnali 1 körül, épp, amikor a Skype app híres az omladozásról és egyéb problémáiról. És nem bírtam újratenni. Legutóbb, pedig a jelszavamat találta “hibásnak”, ez tegnapelőtt(előtt) volt.

    Idegesítő…

  15. Viktor - 2012.10.15. 14:57

    Most sem működik az app store.azt írja hogy nem lehet kapcsolódni!mi lehet a baj?IOS6 van fent de eddig működött.Már két napja nem jó,nem tudok tölteni

  16. Zombory Zsolt - 2012.12.27. 10:54

    A ki és vissza jelentkezés megoldotta a problémát! Köszi

  17. Endre Szabó - 2013.01.24. 21:49

    Szeretnek érdeklődni nem enged be az ituns , pedig tudom a jelszavamat! ( a régi bank kartyamat el vesztettem és az újat nem engedi be!? Így semmit sem tudok frissíteni !! Tud nekem valaki tanácsot adni?

  18. Endre Szabó - 2013.01.24. 22:01

    Ide várom a tanácsokat kbzb@freemail.hu köszönöm

Szólj hozzá Te is!