Érdekfeszítő miértekre adott választ Tim, Cue és Federighi triója

HusztiD 2016.08.13. 15:25 iOS, Kiemelt hírek, Tim Cook 8 hozzászólás 430

tim-cook-office

A Fast Companynak lehetősége volt egy rövid interjút készítenie az Apple vezérigazgatójával, Tim Cookkal, valamint a két ismert alelnökkel, Eddy Cue és Craig Federighi párosával. A kérdezz felelek során nagyon érdekes dolgokat osztottak meg a nagyérdeművel az almás vezetők.

Amikor arra irányult a kérdés, hogy miért indított béta tesztelői programot az Apple az iOS kapcsán, akkor egyszerű volt a válasz. Anno, mikor megjelent az Apple Maps, akkor a vezetők arra eszméltek rá, hogy nagyobb fába vágták fejszéiket, mint azt elsőre gondolták. Belső tesztelésnél még elment, azonban mikor kiadták a nagyközönség számára, akkor annak folyamatosan jöttek elő a kínosabbnál kínosabb hibái.

Ennek kapcsán pedig egyértelmű volt a válasz, mikor felmerült a kérdés, hogy az iOS béta verzióit elérhetővé teszik-e a nagyközönség számára. Többek közt ez ugyanazért jó, hiszen ha a hivatalos megjelenés előtt minél több emberhez jut el, akkor nagyobb lesz a valószínűsége, hogy felfedeznek valamilyen hibát az operációs rendszerben lévő térképszolgáltatásban. Ha visszatekintünk 2014-ig, akkor láthatjuk, hogy az akkoriban megjelent Yosemite rendszerrel kezdődött az egész.

3062596-inline-i-2-eddie-cue-and-craig-federighi-open-up-about-learning-from-apples-failures

Cue továbbá elmondta, hogy az emberek folyamatosan arról panaszkodnak, hogy az Apple nem eléggé innovatív, mióta Steve Jobs elhunyt. A világ úgy hiszi, hogy míg Steve volt a vezérigazgató, addig minden évben valami forradalmi dologgal álltak elő, de ez tévhit. Minden egyes termék és szoftver egy hosszú fejlesztési periódus végterméke.

Természetesen elengedhetetlen az innováció, amiben az Apple továbbra is benne van, azonban nem olyan mértékben haladnak, mint ahogyan az emberek várják. Jelenleg például abban van innováció, hogy a szoftver és a hardver szorosan együttműködik. Cue ezt azzal jellemezte, hogy ha otthonról emailezik munkába menetel előtt, akkor szeretné, ha a Maps megmondaná számára, hogy mikor induljon el, hogy elkerülje a csúcsforgalmat, amivel mondjuk 15 percet spórolhatna meg.

Tim elmondása alapján, nem igazán aggódik azért, hogy sokan a vesztébe ítélik az Apple-t, hiszen tudja, hogy ez egyáltalán nem igaz. Elmondása alapján sosem mondták azt, hogy tökéletesek. Természetesen mindig arra törekednek, hogy hibátlanok legyenek, de ez nem mindig jön össze. A CEO szerint az egyik legfontosabb dolog, hogy legyen meg a bátorságuk ahhoz, hogy beismerjék, ha hibáznak. Akarnak rajta változtatni? Igen. A vezérigazgató szerint ezek a legfontosabb dolgok, hiszen mindig megtartják a bátorságukat.

3062596-poster-p-1-eddie-cue-and-craig-federighi-open-up-about-learning-from-apples-failures-2

Az Apple stratégiája, hogy segítse a felhasználókat a mindennapjaik során: üljünk akár csak a nappalinkban a televízió, vagy a számítógépünk előtt, illetve mostantól akár a kocsinkban. Ahogyan a vállalat belecsöppent az egészség témakörbe, úgy kezdtek el még inkább annak irányába elmenni: milliónyi kutatómunkával és szabadalmakkal próbálják meg bővíteni ezt a területet.

Végezetül Federighi felé volt egy olyan kérdés, hogy mi a véleménye az olyan nagyvállalatokról, mint a Facebook vagy az Amazon. A vezető elmondása alapján tök jó dolog, amiket csinálnak, de nem fogja őket követni. Tegyük fel a kérdést, hogy az Apple miért nem csinálja mindazokat, mint az említett vállalatok. A kérdés egyszerű Federighi szerint, hiszen az Apple nem egy “mindennel foglalkozó vállalat”. Hozzájuk képest jóval kevesebb dologgal foglalkoznak, de ezen kevés dolgokat nagyon jól csinálják, ami sokkal jövedelmezőbb.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

8 hozzászólás

  1. Pgx - 2016.08.13. 17:13

    Persze, kell ez a marketing duma, nyilván tartalmaz igazságot is, ám az almás kütyük legfontosabb jellemzője, hogy megbízhatóan működnek külön és együtt is.
    Nyilván sokunk vár átütő újdonságokat, de szerintem az igazán nagy tömeget nem a feature dömping vonz, hanem a kiegyensúlyozott működés.
    Ezt viszont lényegében mindegyik apple eszköz hozza.

    • Gabi - 2016.08.13. 22:53

      IPHONE SE nem tud kapcsolódni Bluetooth eszközökhöz. Se másik telefonhoz, se kihangosítóhoz. 1 naposan szervízbe ment. Csere telefont nem ad T-kom. Régi simkàrtya letiltva, az ùj aktiválva, ami nem komoatibilis. Szervíz szolgáltatás nulla, vevőmegelégedettség nulla, megbízhatóság nulla, fogyasztóvédelem amerikai termékkel szemben NINCS. A három napon belüli vásárlástól való elállás nem érvényesíthető. Működési hibás telefon nem jöhetne ki a gyárból. Úgy látom, hogy a magyaroknak mindenselejtet el lehet adni.. Csak azt nem értem, hogy mi kerül ebben a telefonban ennyibe? Ez a márka hamarosan el fog tűnni a sűllyesztőben, ha így folytatják az innovációt.

  2. Bigyo - 2016.08.13. 19:29

    Egyebkent ha az apple tortenelmet nezzuk nem mindig volt rovid ido alatt innovativ. Ez az era Jobs eletenek vege fele jott. Hisz ha a mostani termek strukturat tekintjuk akkor a 9 eves iPhonnal indult es Jobs sajnos mar 3 eve nincs koztunk. Illetve nehez uj hardwaret a piacra hozni. A mostani termekeket kell tokeletesiteni. Szerintem boven van meg potencial a termekekben.

  3. Kondi - 2016.08.13. 23:52

    Szerintem az SE kiadása elismerése a vásárlói igényeknek.

  4. Lieutenant - 2016.08.14. 01:24

    Gabi, hibás készülék mindenhol előfordul sajnos, nem volt szerencséd.
    Az, hogy a Telekom ügyfélkezelése milyen, ahhoz az Apple-nek semmi köze. Te a szolgáltatótól vetted a telefont, nem pedig közvetlenül a gyártótól, nagy különbség!
    Az, hogy amerikai termékekre nem terjed ki a fogyasztóvédelmi tv nettó hülyeség, a forgalmazó számít (jelen esetben Telekom), nem a származási hely.

    “A három napon belüli vásárlástól való elállás nem érvényesíthető.”
    Ezt inkább nem is kommentálom, mert ez a “3 napon belül mindent kötelesek visszavenni” akkora városi legenda, hogy kész csoda…

  5. barnibal - 2016.08.14. 08:32

    Gabi –> egy kis biztatást próbálok neked leírni! 2013-ban vettem 2db i5s készüléket 32gb, mindegyik telefont 16x cserélték, a vodafone-nál vettem őket. Fél év használat után vittem vissza először őket majdnem egyszerre hasonló problémákkal! Aztán a 3. cserénél meguntam a csereberét mivel 2 hetente vittem őket vissza és a cseretelefon androidos szemét volt minden egyes alkalommal! Fogtam nekiálltam panasz jegyzőkönyveket beírogatni személyesen ügyintézőn keresztül, kb 6 hónap alatt visszakaptam az egyik vételárát. – ( itt megjegyzem mai napig nem tudom miért hogyan sajnos ). Ugyanis egyszer csak otthon voltam és hívtak a vodafone jogi osztályáról, hogy a kérésemnek eleget tesznek, egyedi vezetői elbírálás alpján és vissza fizetik a vételárat! A lásik telefonnal nem volt ekkora szerencsém mivel ott már agresszívabb volt a szolgáltató és arra hivatkozva, hogy nincs megfelelő folyamatuk a szerződéstől való elállásra így nem tudják visszafizetni a vételárát a második telefonnak. Fogtam magam és jogi útra tereltem a dolgot, a bíróság 2 hónap alatt mellettem döntött így nemhogy a vételárat de a perköltséget és 2013-tól a kamatokat a vételárra is kifizettette a szolgáltatóval! Száz dzónak is egy a vége menj utána és visszalehet kapni az árát bárminek csak sok meló! Remélem tudtam egy kis indítattást adni neked ezzel?!

  6. horvy - 2016.08.14. 08:52

    Ti nem tudom hogy futtok bele ezekbe nekem
    4S-től kezdve megvan.
    4S semmi gond ..
    5-ös semi gond
    5S egyszer volt szoftver hibás ( gondolkodás nélkül kb 4 nap alatt újat adtak
    6-os semmi gond..( ez volt az utolsó h céges előfizetéste elhoztam, mert betört a kijelző és ilyen 3000ftos androidost akarnak adni.. Vodafone..

  7. Rendes Milán - 2016.08.14. 13:59

    Gabi.
    Hát,minek vettél iPhonet,ha hülye vagy hozzá?
    iPhone csak kihangosítókhoz,meg ezekhez tud csatlakozni,más telefonhiz nem.
    Miért veszel amerikába telefont,ha nincs pénzed az itthonira?nem értem…xD

Szólj hozzá Te is!