Az Apple az új Nike?

iHungary 2015.01.27. 15:03 Apple, Egyéb, Kiemelt hírek 4 hozzászólás 640

sextape_kiemelt

Cameron Diaz legutóbbi, már a mozikban is bemutatott teljes filmje (Szexvideó) épül az Apple termékekre, vagy kifejezetten az iPad-ekre. Joggal érezheti a néző, hogy itt tulajdonképpen egy 90 perces reklámot láthatunk. Valljuk be, zseniális az ötlet! De tényleg csak ezen múlik az Apple sikere?!

Rengeteg kasszasikerben láthatunk Macbookon netező, iPhone-nal telefonáló híresebbnél is híresebb színészeket, és ha már kasszasiker, akkor a karakter is épp elég híres ahhoz, hogy jól megnézzük magunknak és piszkálja a tudatalattinkat. Épp úgy, mint annakidején, amikor minden gettóban felnőtt fiatalon Nike cipőt láttunk a filmvásznon. Elég sok szülőnek okozhatott fejtörést már akkor is a vágyakozó gyermeki szem… Na persze itt megjegyezendő, hogy az Egyesült Államokban korántsem akkora a fizetéshez mért árérték-aránya egy ilyen lábbelinek, mint hazánkban. Ám ezek a filmek eljutottak és eljutnak ma is hozzánk.

A tudomány csordaszellemnek nevezi a jelenséget és státuszszimbólumnak a tárgyat, melyet oly sokan megvesznek és melyre még többen vágynak. A pszichológia e felfogása a csoporthoz való tartozás evolúciós szükségletén alapszik. Sok-sok kicsi ázsiai emberke kamerával, fényképezővel… Ismerős a kép? (Javaslom, a múzeum fémdetektoros ellenőrzésekor lehetőleg ne ilyen turistacsoport mögé álljanak.) Ám a pszichológia azt is mondja, hogy az ázsiai kultúra kollektivista felfogású, vagyis nem meglepő, hogy a család összes tagjának szüksége van e tárgyakra.

Míg az Egyesült Államok – Ázsiával ellentétben – az individualista kultúra prototípusának tekintendő, és ide sorolandó Magyarország is, mégis ezekben az országokban is jellemzőnek mondható a csordaszellem, aminek kiaknázásával marketing- és reklámszakemberek tízezrei próbálnak minket megvezetni. De valóban a birkák gyűjtő-galaxisa az Apple, és csak a Cameron Diazoknak meg a méltán megbecsült marketingeseiknek az érdeme a kasszasiker?! A csordaszellemre épített reklám, és ennek hatására kialakuló bizalom azonban éppoly gyakori és múlandó, mint a nappalok és az éjszakák váltakozása – csak, hogy egy ilyen találó közhellyel éljek.

Elengedhetetlen a személyes, jó tapasztalat ahhoz, hogy egy márka valóban sokáig fennmaradjon, sikeres legyen, és a csorda valójában a legmegbízhatóbb kritikusok tömegévé váljon. Persze senki nem vitatja a precíz és zseniális reklámok hozamát vagy egyszerűen szükségességét, de amíg a világ legjobb futói Niket viselnek és a világ legbefolyásosabb üzletemberei Applet használnak, addig jó lesz az én fülemnek is az iPhone, futáshoz pedig Niket veszek fel.

Ujvári Panna

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

4 hozzászólás

  1. Tilla72 - 2015.01.27. 19:44

    Sziasztok! Nem idevág a téma, de jobb fórumot nem találtam!
    Kérdésem,hogy ios7-en van-e lehetőség valahol beállítani az automata hívásfogadás funkciót! Ha igen, hol lehet? Pl 2 csengés után kapcsolj össze a 2 telefont!
    Ötleteket előre is köszönöm!

  2. AAPL - 2015.01.27. 20:11

    Sima hívás átirányítás van de automatarol nem tudok

  3. Alon - 2015.01.28. 19:04

    Nagyon jó a cikk! Gratulàlok az írónak még több cikket szeretnék ilyen hasonló témában!

  4. iSight - 2015.01.28. 20:48

    Nekem is tetszett. :)

Szólj hozzá Te is!

Kattintás ide a válaszadás megszakításához.