Közel az Apple TV-s áttörés?

Skarp 2014.10.13. 14:16 Apple, Egyéb, Kiemelt hírek 5 hozzászólás 703

appletv_okosotthon_kiemelt

Folyton csak azon gondolkodsz, vajon mit tartogat az Apple a jövőre? Mi jöhet még a kiszámítható MacBook/iPad/iPod tweakeken és menetrendszerű frissítéseken kívül? A techvilágban sokan azt pedzegetik, a következő áttörést az Apple TV jelentheti. Elemzők egy egyelőre aprócska, de hangját egyre hangosabban hallató csoportja hangoztatja, hogy az Apple közel lehet “a TV kódjának feltöréséhez” – a szófordulat még Jobs sajátja volt, ha valaki nem emlékezne.

Csütörtöki nyílt levelében Carl Icahn is megjegyezte, jó oka van feltételezni, hogy az Apple egy UltraHD TV-t fog piacra dobni jövőre, vagy 2016-ban. Régi ismerősünk, a néha azért veretes hülyeségekbe is belefutó Trip Chowdry (Global Equities Research) azonban két lábbal áll a talajon. Szerinte már jövőre érkezhet a következő Apple TV, azonban ő nem integrált TV+STB megoldást vizionál, csak egy teljesértékű App Store-ral felturbózott következő iterációt. “Marad az a kicsike doboz, de az pokoli erős lesz.” – fogalmaz Chowdry.

A hardcore Apple rajongók azóta várják messiásként az új TV-eszközt, mióta Steve Jobs azt mondta Walter Isaacsonnak, hogy végre rájött a megfelelő megközelítésre. Isaacson persze nem volt rest és le is írta ezt a könyvébe. A Jobs halála óta eltelt években a 2007 óta létező eszköz számos komoly hardverupdatet kapott, de továbbra is csak másodlagos szereplő maradt a többi Apple készülék mellett. Tim Cook Charlie Rose-nak adott interjújában azonban úgy fogalmazott, ő és csapata nagy reményt lát a TV-ben, ezzel újra feltüzelve egy transzformatív terméket váró analisták csoportját.

Chowdry például egy interaktívabb, a júzereket jobban bevonó rendszert vizionál. Úgy gondolja az Apple amolyan szociális élménnyé tervezi változtatni a tévézést, ahol a júzerek megoszthatják amit néznek és barátaikkal meg is tárgyalhatják a nézett műsorokat. Ha így áll a dolog, az Apple valószínűleg már olyan partnerekkel tárgyalhat ezügyben, mint a Facebook vagy a Twitter. A Chowdryval kommunikáló fejlesztők szerint legalábbis.

Azonban nem mindenki gondolja úgy, hogy az Apple megoldotta a nappali rejtélyét. A The Wall Street Journal robbantott korábban a hírrel, hogy az Apple a Comcast-tal áll tárgyalásban annak érdekében, hogy az Apple TV szolgáltatásai dedikált Comcast hálózaton érkezhessenek a júzerekhez. A tárgyalások lassú lefolyásúak és eredménytelenek voltak a kiszivárgott hírek szerint. Pedig a kábelszolgáltatóknak nem ártana odafigyelni az Apple-ra, ugyanis a kábel értelmét megkérdőjelező júzerek csoportja már nem mondható aprócskának és a létszám napról-napra növekszik. A kábelszolgáltatók azonban annak gondolatától is összerezzennek, hogy profitjukból bizonyos százalékot átadjanak mondjuk az Apple-nek.

Kényelmesebb nekik, hogy megtűrik az Apple TV-t, mint egy kiegészítőt saját set-top-boxukhoz, de nem mint olyasmit, ami helyettesítheti azokat. Miközben az Apple a következő TV-s lépést tervezi, más cégek is próbálják megfejni a szegmenst. A Roku egy évvel az Apple TV után, 2008-ban érkezett, de ott a Google Chromecastje és az Amazon Fire TV-je is. Ezzel a 99 dolláros készülékek piaca zsúfolt lett, új szereplőt nem nagyon várhatunk, s a játszma ezek között fog eldőlni.

Ezzel együtt pedig az Apple TV csak egy lett a sok hasonló eszköz között. Ahhoz, hogy az Apple megőrizhesse előnyét, itt az ideje feljebb helyezni a lécet. Első körben jobb Wi-Fi konnektivitás és alkalmazások tömkelege lehet az, amivel erősíthetik pozíciójukat, de fontosak lehetnek az exkluzív tartalmak is. A Netflix például múlt hónapban jelentette be, hogy ők adják majd ki elsőként a nagy sikerű harcművészeti film, a Tigris és Sárkány folytatását. Hasonló dealek az iTunes és az Apple TV helyzetét is javíthatják. Ilyen és ehhez hasonló vonzó tartalmak nélkül az Apple TV sosem érheti el azt, amire valós potenciálja alapján hivatott lehetne.

Mindettől függetlenül az elemzők továbbra is kulcsfontosságú stratégiai elemnek gondolják a cég jövője szempontjából az Apple TV-t. Sok háztartásban a TV az egyetlen fix kütyü, ami mindig ugyanott, mindig bedugva, mindig csatlakoztatva áll, ezzel tökéletesen alkalmassá téve azt a HUB szerepére az okosotthonok kiépítésében. Mivel eddig csak 20 millió fogyott, még sok munka lesz ezzel. A fejlesztések pedig javíthatják a penetrációt, de az egyértelmű, hogy a sikerhez először tévés eszközként kell sikert aratnia.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

5 hozzászólás

  1. Patrik1 - 2014.10.13. 17:07

    Örülnék egy UltraHD 3D-s tévének. Ami 5mm vékony lenne, ívelt lenne, és Apple lenne. :) hm..

  2. Patrik1 - 2014.10.13. 17:13

    Ja es ha lehet, ne látszódjon a keret a képernyő körül. Rendelés leadva. ;) Egyből helyet kapna a nappaliban.

  3. iFan - 2014.10.13. 20:17

    Szerintem akkor is abszurd lenne, ha az Apple egyből az Apple Watch után ki adna egy másik, gyakorlatilag teljesen új terméket. Nem lenne rossz, csak abszurd

  4. jani_ka - 2014.10.14. 05:00

    Nézzétek meg az LG OLED 2014 es
    mdelljét 5000 Euro eddig úgy néz ki
    hogy verhetetlen:))

  5. Cydie - 2014.10.15. 13:41

    Mivel az iOS appok 16.9 képarányhoz optimizáltak, és van MFi támogatás. Mostantól kapsz egy teljes értékű iOS-t, apple TV-ben, amin a kontrollerrel játszhatsz! És az iPhone 6+ is 1920×1080 úgyhogy az A8 simán meghajtja + ott a Metal is, ezt a lépést hiba lenne kihagyni.

Szólj hozzá Te is!

Kattintás ide a válaszadás megszakításához.