Az Apple már házon belül gyártja a reklámfilmjeit

Skarp 2014.06.06. 15:07 Apple, Egyéb, Kiemelt hírek 0 db 265

Általános változás figyelhető meg a cég marketingstratégiájában. A Bloomberg  arról értesült számos belsős forrásból, hogy az Apple létrehozott egy belsős tévéreklám-specialistákból álló csapatot, olyan emberekből, akiket a Media Arts Labtól, a TBWA\Chiat\Day részlegétől csalogattak át. Ez volt az az ügynökség, ami olyan legendás Apple reklámokat alkotott meg, pl. a Think Different vagy az I’m a Mac kampányokat.

Ahogyan azt a cég egyik szóvívője ki is emelte, a friss “Your Verse” iPad Air reklámot (amelyben Robin Williams is részt vállalt) már nem egy külsős ügynökség csinálta, hanem a cég belsős csapata – a legutolsó, egészségre koncentráló “Strength” szpottal szintén ez a helyzet. A két korábbi MAL szakember átcsalogatása és a teljes marketingstratégiai irányváltás nem meglepő annak tudatában, hogy a szakítás már régóta ért a reklámipari óriáskonglomerátum Omnicom Group leányvállalata és az almások között.

A TBWA\Chiat\Day mintegy harminc éven át volt az Apple első számú kreatív ügynöksége legendásan jó kapcsolatot ápolva Stevevel, ami az 1984 filmmel kezdődött. Jobs halála után és a Samsungos persorozat aktívabb időszakába lépve bizonyos felsővezetők elkezdték megkérdőjelezni a Media Arts Lab tevékenységének hatékonyságát. Phil Schiller a globális marketingért felelős alelnök Tim Cooknak küldött belső memójában azt pedzegette, hogy “talán itt az ideje új ügynökség után nézni, mert nem azt kapjuk tőlük, amire szükségünk van és ez már jó ideje így van”.

A folyamatot csak gyorsította a Wall Street Journal a Samsung “Next Big Thing” kampányáról írt címe, ami a sokatmondó “Has Apple Lost Its Cool to Samsung?” néven jelent meg. Az ügynökség részéről érkező reakció (“itt az ideje átformálni a brandet, mint 1997-ben”) volt az utolsó csepp a pohárban – Schiller teljesen kiakadt. “Ez nem 1997, semmilyen tekintetben sem hasonlít arra az időszakra.” Bár az ügynökség vezetője, James Vincent utána bocsánatot kért, nehéz nem látni benne azt a dolgot, amivel végre elvágták magukat Cupertinonál.

Amellett, hogy házon belülre mozgatták át a tévés reklámok készítését, az Apple más egyéb lépései is arra utalnak, hogy megkezdték a távolodást a MAL-tól. Az AdAge beszámolója szerint a közelmúltban kötött szerződést négy digitális ügynökséggel: a WPP AKQA-val, a Huge-dzsal, az Area 17-tel és a Kettle-lel. Bár úgy tűnhet, de a kötelékeket teljesen a Media Arts-szal sem szakították meg: a hírek szerint a belsős csapatnak velük is meg kell mérkőzni minden projektért, így a versenyhelyzet is segíti a minőség fenntartását.

 

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!