Letaszította a trónról az iPhone, a BlackBerry-t üzleti körökben

Helme 2011.11.20. 16:53 Apple, iPhone 4 hozzászólás 329

Az általános hiedelem szerint az iPhone globálisan dominál, míg az üzleti körökben annyira nem szeretik. Nos, ez a feltevés hibás, ugyanis az iPhone viszonylag kis szerepet tölt be a globális fogyasztói okostelefonok piacán, de kifejezetten meghatározó szereplő az üzleti életben.

A Gartner adatai szerint minden második okostelefon Android alapú, az egész piac 52,5 %-a az övéké, míg Sybian rendszerrel ellátott készülékeknek 16,9%-os részesedésük van, s csak ezután jön az iOS 15%-kal. A listát a BlackBerry (11%), a Badda (2,2%) és a Microsoft (1,5%) zárja.

Az üzleti életben azonban teljesen mások az erőviszonyok, pont a közelmúltban történt meg egy trónfosztás. Ahhoz, hogy valamelyik márka vezető szerepet töltsön be az üzletemberek körében, az adott szegmens 45%-át kell elérnie. Ez nemrég meg is történt, az iPhone lelökte a dobogó legfelső fokáról a BlackBerry-t, mely visszaszorult 32%-ra. Az Android 21%-on áll, nemrég előzte meg a Nokiát.

Felmerülhet a kérdés, hogy vajon miért az iPhone a vezető telefon magasabb szinteken, ha Androidból rengeteget adnak el? Nos, a válasz igazán egyszerű: rengeteg olcsó Android alapú telefon kerül a boltok polcaira, melyeket akár már tizenezer forintért meg lehet vásárolni. Olcsó iPhone azonban nem létezik, a használt 3G-ért is 35 ezer forintot kérhetnek el, egy használt iPhone 4 ára pedig 80 ezer forint körül mozog. Tehát elmondható: akinek van pénze, inkább iPhone-t vesz, mint Androidos készüléket.

De a BlackBerry mégis hogyan kerül a képbe? Talán a legsokkolóbb informácó az, hogy a BlackBerry nagyon sokáig vezetett, pedig ha megnézzük az adatokat, látható: 100 emberből csupán 11-nek van BlackBerry telefonja. Az ok itt is egyszerű. Amikor nem jelent meg még az iPhone az üzletemberk ezt választották, mert akkoriban erről a márkáról tartották azt, hogy olyan telefonokat dobnak ki a piacra, mely során már nem is kell használni laptopot.

A BlackBerry-t azonban nem az iPhone tette tönkre hanem az Android, mert eme márka készülékei sem az alsókategóriás árcédulát kapják meg. Így ha iPhone-t az vásárló nem tud venni inkább választ egy Androidot.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Jelenleg a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) hallgatója. Újságíró, grafomán, marketing és médiahacker.

4 hozzászólás

  1. Jimmy - 2011.11.20. 17:02

    Ez azért félig baromság. A BB egy teljesen különálló szegmens – olyan üzletemberek használják akiknek az email létfontosságú bárhol a világon ( WI -FI nélkül ) , tehát a BB Back – end szerverekre támaszkodva használja ki hatalmas kapacitásait, míg ezt az Iphone vagy Android nem tudja. ( mivel roamingban nem kicsit lennének magasak a költségek )

    Tehát a trónfosztás jogos, kérdés hogy meddig, a QNX alapú BB – k nem rosszak, mellesleg az új piaci trend szerint: akinek BB – je van, mellette ott virít vagy egy Iphone, vagy egy high – end droid. :-D

    • jagertibi - 2011.11.20. 19:05

      Pontosan így van ahogy mondod, én is ezt a párost használom :) 9700/iPhone4

  2. iMike - 2011.11.20. 18:24

    A BB-kről mostanába sokat hallani hogy haldoklik a népszerűségük… az iPhone és AndroPhone-ok törnek előre bazigyors rohamban,a többi szorul le..

  3. BB - 2012.05.26. 14:38

    Azért szerintem a BB még mindig a csúcson van, nagyon népszerű megint.Persze az iPhone és az androidos telefonok is nagy számban kelnek el, de a BlackBerry egy örök telefon marad!

Szólj hozzá Te is!

Kattintás ide a válaszadás megszakításához.