Epic – Official Game

Kacor 2013.05.26. 17:41 0 db 3 328
Epic – Official Game

Elöljáróban megjegyezném, hogy nem tartozom a Gameloft-savazók táborába, akik csak azért, mert a fejlesztő játékai nem épp eredetiségükről híresek, úgy irtóznak minden Gameloft gammától, mint a tűztől. Véleményem szerint a Gameloft-nak jó pár hiánypótló és igényes, habár nem túl eredeti játékot köszönhetünk – nem egy még most is a telefonomon figyel (pl. NOVA 3). Az ugyan aggodalomra adhatott okot, hogy a GL alig egy hónapja adta ki az igen harmatosra sikerült The Iron Man 3 – Official Game-et, de mivel az Epic-et egy remek, szórakoztató animációs filmnek tartom, izgatottam vetettem bele magam az Epic – Official Game világába.

Azaz csak vetettem volna, mert egy igen giccses tavacska előtt mindösszesen a connecting felirat jelent meg és maradt ott jó öt percig, minek utána a játék felszólított, hogy ellenőrizzem az internet kapcsolatomat. Így is történt, a wifi működik, mi lehet a baj? Még egyszer megpróbálkoztam egy reset-tel és a játék újraindításával, de törekvéseim ismét kudarcba fulladtak. Gondoltam egyet, a wifit kikapcsolva 3G-re váltottam, és láss csodát, a játékba visszalépve alig egy perc múlva fanfárok harsantak fel, madárcsicsergés vette kezdetét, és elkezdődött a valódi töltés folyamata. Ez újfent jó 5-10 percig tartott, szenvedéseimet pedig nem átallotta az elviselhetetlenség határáig fokozni két vigyorgó… csiga, akik ezt a bő 10 percet irigylésre méltó kitartással tették pokollá a képernyő valamelyik szélén történő random felbukkanásaikkal. Őszintén szólva a rémálomba torkolló tripre emlékeztető élményt tovább fokozta az alig egyperces, azonban annál inkább szemérmetlenül loopolt track, amelynek hallatán egy varázsgombán élő, kiégett John Williams epigon is sikoltva rohanna a legközelebbi mulatós zenés karaoke bárral rendelkező késdobálós kocsmáig.

Mielőtt egy pár virág-ember és egy megszeppent lány háttérképként történő felvillantása és egy “Kedves szülők!” kezdetű felhasználói szerződés megjelenítése után, a csigák állandó felügyelete mellett (tudni kell, hogy e két remek lény koncentrációját és odaadását szemeik ritmikus egymáshoz ütögetésével, valamint headbang-gel fejezi ki) végre kezdetét vette volna a valódi játék, további madárcsicsergés kíséretében elkezdődött végre a tutorial, ahol guide-unk… hatásszünet… Mub és Grub, a két már igen jól ismert (és a filmben jóval kevésbé idegesítő) csiga.

Miután kimentem egy kis levegőt szívni, hogy lenyugtassam 200-as vérnyomásomat és elkerüljem az agyvérzést, még mindig lelkesen ugrottam fejest a tutorial folytatásába. Azaz csak ugrottam volna, mert közben a telefonom új wifi hálózatot talált, rácsatlakozott, így a játéktér helyett a connection lost felirat fogadott. Ismét visszaváltottam 3G-re, majd újfent végigültem a fenti procedúrát csigástól-fanfárostól-mindenestől, és újabb 10 perc után elölről kezdtem a tutorialt.

A fentieket összegezve azt mondhatnánk, hogy a kapcsolatunk az Epic-kel finoman szólva is döcögősen indult. Mégis, őszülő, majd kihulló hajszálaimat nem kímélve próbáltam elmélyíteni bizonyos értelemben valóban epikusan induló kapcsolatomat a játékkal.

És konfliktusaink innentől kezdve átmenetileg enyhülni látszottak. A tutorial elején igen giccses, csigákat minden mennyiségben felvonultató, de alapvetően ütős látványvilág fogadott (hogy kinek jön be a rikító színvilág, a nonstop madárcsiripelés és a mézesmázos zene, az ízlés kérdése) elfogadható animációval, valamint egy letisztult, jól átlátható kezelőfelület és egy rendben összerakott tutorial.

A játék cselekménye elég szorosan követi a filmét, így most a spoilerek elkerülése végett csak címszavakban beszélnék a történetről. A játékosok a levélemberekkel (afféle zöld szamurájokkal) egy királyságot próbálnak felépíteni és megvédeni, amíg a filmben fellelhető gonoszokkal csatáznak, többek között a Boggans birodalom vezetőjével, Mandrake-el, miközben a Jinn birodalmat biztonságban próbálják tartani.

Facebook-os ismerőseinket is segítségül hívhatjuk birodalmunk építésében, online csatákban pedig PVP módban más játékosok birodalmával is összemérhetjük erőnket. A további játékmódok között találhatunk békés birodalomépítést-igazgatást, valamint küldetéseket is.

A csata a játék talán legerősebb része: katonáink és harci eszközeink elementál-alapúak, ahogy ellenségeink is, ez pedig klassz kő-papír-olló szerű stratégiázást és harcokat tehetne lehetővé. Kérdés, hogy valójában így van-e: a játékkal töltött fél nap során akármilyen egységeket is képeztem ki, minden csatát játszva megnyertem. Talán ha költök valamennyit a zsebemből, eljuthattam volna izgalmasabb csatákig is.

A játékban célunk mindenféle fantasztikus lényből felállítani egy hadsereget a megfelelő erőforrások kitermelésével. Ásványokat fogunk szerezni, fejleszteni, nektárt fogunk gyűjteni, magokat fogunk ültetni, házakat fogunk építeni és mindezek során jó sokat fogunk várni, amíg az idő leketyeg egy-egy új cél eléréséig, ha nem akarunk mélyen a zsebünkbe nyúlni. Ha végre lepergett a várakozási idő, még több lehetőségünk lesz még több timer-t beindító ásványi anyagokat beszerezni, amiket egy jó kis IAP beruházással megint csak felgyorsíthatunk. A szemfülesek már rájöhettek, hogy a EOG alapvetően egy színes-szagos-giccses ruhába bújtatott Clash of Clans klón igen agresszív IAP-pal. Komolyabb befektetés nélkül ugyanis az app szinte játszhatatlan, és hosszú órákat, napokat kell várnunk egy-egy apróbb fejlesztésre.

A filmhez és a játékhoz fűződő viszonyom olyan, mint ha egy szexi lánytestvérpárból beleszeretnék a nővérbe, majd jobb híján a szintén csinos pofijú hugicával próbálnék szerencsét, míg végül keserű szájízzel és lapos pénztárcával venném tudomásul, hogy a csini kishölgy egyetemre járó, művelt, okos, bombázó testvérével szemben egy állandóan affektáló, hisztis, problémás, üres kirakatbaba valójában, akinek jobb dolga sincs, mint hogy állandóan nyaggasson (azok a fránya push értesítések!), és hogy a plázákban ócska ruhákra és cipőkre húzza ki zsebemből a pénzt. Mondanom sem kell, hogy a lánykával nem tartana sokáig a kapcsolatom. Inkább a nővérével ülnék be még egyszer kávézni.

Ha kicsit keményen fogalmaztam, az annak is köszönhető, hogy az elvárásaim nagyok voltak, hiszen az Epic klassz animációs film, remek játékalapanyag – ehhez képest a Gameloft adaptációja egy csillivilli, de lélektelen, pénzéhes nyerőgép csupán. Abból is az egyszerűbb fajta. Ha az Epic nem is epic, de epigon és mindenképpen fail.

EPIC Battle for Moonhaven (AppStore Link) EPIC Battle for Moonhaven
Fejlesztő: Gameloft

Besorolás: 9+5

Ár: Free Letöltés

Epic – Official Game
Epic – Official Game
Összesen
2.5

Grafika

Hang/Zene

Irányíthatóság

Szavatosság

Játékélmény

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

A Gamestar és más nagy hazai lapok újságírója. iOS only teszteket már több mint három éve ír. Már a 80'-as évek óta aktív játékos. Számtalan gépet nyúzott: Commodore 64, Amiga, XT, 286, SNES, Gameboy stb... Most az iPhoneHungary-n szállítja a legfrissebb híreket és osztja meg véleményét az iOS játékokról.

Szólj hozzá Te is!