A Google CEO-ja szerint az Apple luxusként adja el felhasználók számára az adatbiztonságot

HusztiD 2019.05.13. 17:55 Apple, Egyéb, Kiemelt hírek 1 db 191

selling-privacy-as-a-luxury-good

A Google vezetője, Sundar Pichai nem olyan régen a New York Times részére adott egy interjút, ahol szóba került az adatbiztonság. Az óriás első számú embere természetesen megvédte a saját álláspontjukat, melyet a Google képvisel, illetve kicsit firtatta, amit az almások művelnek.

Pichai szerint ők a Google-nél arra fókuszálnak, hogy az adatbiztonság mindenkié, s nem szabad egy úgynevezett luxus funkcióként eladni, ahogyan azt az Apple csinálja. Szerinte az almások nem csak a termékeiket, de a szolgáltatásaikat is prémium kategóriaként reklámozzák. Szerinte ez a Google-nél pont fordítva van, ugyanis mindenkinek egyformán jár az adatbiztonság, legyen szó akár egy Harvardi professzorról, vagy egy indonéziai diákról.

A CEO megjegyezte, hogy a vállalata hatalmas pénzeket csinálna abból, ha egy termékként néznének a felhasználóikra (ezzel utalva az Apple-re). A Google álláspontja, hogy a felhasználóikra nem egy termékként tekintenek, hanem sokkal inkább egy ékszerre, így megjegyezte, hogy az óriás sosem fogja eladni az emberek személyes adatait harmadik feleknek, hiszen a felhasználóik dönthetik el, hogy kikkel osztják meg azokat.

Ha már Pichai ennyire belelendült a témába, akkor felhozta a Google szolgáltatásait, hogy mennyire nagyszerűen működnek. A Google Assistant által képesek vagyunk egy utazáshoz autót foglalni, majd a Google Maps segítségével eljutni a kívánt célállomásra, ahol a Photos alkalmazásnak köszönhetően könnyedén megoszthatják az emberek az ott lőtt képeiket. A vezető szerint a vállalat teljesen anonim mód kezeli az adatokat, s ez által teszik nagyszerűbbé a szolgáltatásaikat. Elviekben az alkalmazásaikból csak csekély adatmennyiség szolgál arra, hogy személyre szabott hirdetéseket kapjunk, illetve melyek relevánsak a Google többi applikációival.

Dióhéjban erről szólt az interjú, amivel vagy egyetértünk, vagy nem. Mi azért megjegyeznénk, hogy az Apple mindig is kihangsúlyozta a felhasználói adatbiztonságot, illetve azt, hogy semmilyen harmadik fél számára nem osztják meg azokat. Tény, hogy az Apple termékeinek ára van, de ha azt nézzük, akkor a Google ugyan ingyen kínálja szolgáltatásait, viszont cserébe mindenhol olyan reklámokat kapunk, melyeket harmadik felek számára használnak fel, s nem mellesleg ők ebből csinálnak pénzt. Feltehetően mindenkinek ismerős az érzés, mikor keresett valamilyen termék után a neten, majd azt követően hosszas napokon, esetleg heteken át olyan hirdetéseket rakott a felhasználó szeme elé a Google.

Mit gondoltok, szerintetek melyik nagyvállalat hozzáállása a jobb a témában?

Ne maradj le az iDoki legújabb akciójáról!

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Hozzászólások száma: 1 db

  1. g - 2019.05.13. 19:13

    Az Apple engedi a Google alkalmazásait, a ketesőjét az iPhoneban, ezzel ugyan úgy kiszolgáltatja a felhasználókat, sőt ezért a Google fizet neki, ezért talán egy fokkal rosszabb is mint a Google az Apple.

Szólj hozzá Te is!