Egyre jobban törnek fel a kínai gyártók, miközben tovább stagnál az Apple

HusztiD 2017.05.26. 10:25 Apple, iPhone, Kiemelt hírek 4 hozzászólás 324

iphone1

A Gartner jóvoltából készült egy új felmérés arra irányulóan, hogy hogyan alakultak az okostelefon eladások az idei év első negyedévében. Zömében elmondhatjuk, hogy az Apple és Samsung párosa csökkenést ért el megoszlások szerint, míg a kisebb kínai gyártók tovább növelik részesedésüket a piacon.

A januártól márciusig terjedő időszakban továbbra is a Samsung volt a nyerő a világszintű eladásokat illetően. Összesen 78,6 millió telefont adtak el, ami a piac 20,7 százalékos megoszlásának tudható be. Egy évvel korábban 2,5 millióval több telefont szállítottak le, valamint akkor már 23,3 százalékos volt a megoszlásuk.

Második helyen az Apple található, akik 300 ezerrel adtak el több telefont, mint az egy évvel ezelőtti időszakban. Szám szerint 52 millió telefont szállítottak le, amivel a piac 13,7 százalékát tudhatták a magukénak. Egy évvel ezelőtt ugyan kevesebb telefont passzoltak el, de az akkori megoszlások alapján az eladások 14,8 százalékát tudhatták magukénak.

gartner

Harmadik helyen a Huawei található, akik közel 6 millióval növelték adataikat, így 8,3-ról 9 százalékra nőtt a megoszlásuk. Az negyedik helyen lévő Oppo mondhatni megduplázta eladásait, hiszen előző évben 15,9, míg az ideiben 30,9 millió telefont szállítottak le. Érdemes szót ejteni a Vivóról egyaránt, akik 11 millióval emelték meg eladásaikat, így a piac 6,8 százalékos megoszlását tudhatják magukénak.

Az egyéb kategóriába sorolható gyártók nagyjából stagnáltak, azonban ebben a kategóriában is kisebb visszaesés tapasztalható, ha a megoszlásokat vizsgáljuk, hiszen 45-ről 41,7 százalékra estek vissza a részesedések. Amennyiben pedig az összesített eladásokat elemezzük, akkor szemmel látható, hogy az idei év első negyedévében a gyártók 31 millióval több okostelefont szállítottak le.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

4 hozzászólás

  1. Maket - 2017.05.27. 01:11

    Szerintem az iPhoneokat inkább csak a fanok veszik. A másik vásárlóréteg az aki előfizetéshez válassza mert azt hiszi, hogy menő és 1 €-s akcióban kihozza két évre. Nem véletlenül akarja megcsinálni az Apple a nyolcas ájfont. Hisz zsebre nyúl egy Sheik egy ugyanolyan iPhone-t vesz elő mint egy nyolcadikos hülyegyerek. Csak az egyik készpénzre vette megjelenéskor a másik meg fél évvel később 1 €-s akcióba két évre. Jó nagy ciki ez az Apple nek. Ezt akarják orvosolni a nyolcassal. Már föl van brandingelve az arany széria a karórákkal szerintem most jönnek a telefonok.

  2. Bigyo - 2017.05.27. 23:51

    Ezek mindig hulye osszehasonlitasok. Most komolyan feltorekvoek a kinai telefonok, de joreszt az Samut szivatjak, hisz nem a 800€-os telefonokbol adnak el kinaban millio darabot, hanem a 100-200€ szegmensbol. Ennyi erovel ossze lehetne hasonlitani a Ferrari es a Fiat eladasokat is. Csak nincs ertelme. Pl az arbevetel vagy a nyereseget hasonlitanak ossze, ott elvereznek a kinai gyartok, de meg a Samu is.

  3. Hofers - 2017.05.28. 08:44

    Kedves Maket! Melyik gyártó nem ezt csinálja? Ez egy általános értékesítési tematika. A cégünknél mindenki iphonet használ a soförtől a vezetőkig 4s-től 7-ig. Miért? Bármikor cserélni akarunk valakinél telefont, nem kell újra tanulnia a kezelést azonnal használni tudja az átörökített felhasználói felülettel. Melyik gyártónál tudod ezt 6-7 év távlatából?

  4. g - 2017.05.28. 14:50

    Hoffers ezt bármelyik android telo is tudja.
    Pár perc alatt átköltözteted a telódat egy másikra ez ma már nem nagy kunszt.
    Csak te nem tudsz róla.

Szólj hozzá Te is!