Kínában már kevésbé menő az Apple

HusztiD 2017.02.23. 09:55 Apple, iPhone, Kiemelt hírek 5 hozzászólás 300

apple-china-store-pudong

Egyre nagyobb teret veszít az Apple a kínai piacból, miközben a kisebb helyi gyártók az eddigieknél nagyobb sikereket érnek el. Legalábbis ez jön le a Canalys által végzett legújabb felmérésből, melyben azt vizsgálták, hogy hogyan teljesítettek az ázsiai országban az okostelefon gyártók.

A 2016 Q4-es adatok alapján az óriások összesen 131,6 millió készüléket szállítottak le, amely a globális eladások csaknem egyharmadát teszik ki. Ha az éves számokat vizsgáljuk, akkor bizony 11,4 százalékos növekedés tapasztalható a 2015-ös adatokhoz képest, ugyanis az előző év folyamán összesen 476,5 millió telefont vásároltak a kínaiak.

Az első számú gyártó a Huawei volt, akik 76,2 millió okostelefont passzoltak el. Kicsivel lemaradt az Oppo, ugyanis a szintén helyi vállalat 73,2 millió készüléket adott el, míg a Vivo 63,2-t. Mindhárom kínai gyártó jelentős növekedést tudhat maguk mögött, viszont az Apple és a Xiaomi párosa ezt már nem mondhatja el magáról.

smartphone-market-china-2015-16

Negyedik helyre a Xiaomi esett vissza, akik 51,4 millió telefont adtak el, míg az Apple számai csak az ötödik helyig voltak elegendőek. Az almások 18,2 százalékos éves csökkenést tudhatnak maguk mögött, mivel 43,8 millióra esett vissza Kínában az eladásuk.

Jól látszik, hogy az ázsiai országban egyre nagyobb teret veszít az Apple, amivel párhuzamosan jönnek fel a kisebb kínai gyártók, akik sokkal olcsóbb alternatívát kínálnak a felhasználók számára. Természetesen világviszonylatban máshogy alakulnak ezek a számok, de azért Kínát sem árt figyelmen kívül hagyni, hiszen az előző év folyamán is hihetetlen számokat produkáltak az ázsiai felhasználók.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

5 hozzászólás

  1. Pepe - 2017.02.23. 10:47

    “Kínát sem árt figyelmen kívül hagyni”??? Talán inkább így: Kínát sem szabad figyelmen kívül hagyni. Vagy Kínát sem árt figyelembe venni. A jelentésbeli különbség óriási.

  2. SLC - 2017.02.23. 10:52

    Ezen semmi meglepő nincs! Az emberek mindig az újdonságra vanna kiéhezve és az Apple csak évente egyszer jön elő valamivel míg a kínai gyártók többször! Meg arról nem is beszélve hogy az iPhone árának töredékéért! Én mindig is Apple felhasználó maradok de ez a zárt rendszer már nagyon bicska nyitogató :(

  3. Jamie - 2017.02.23. 13:39

    Mire gondolsz konkretan, ami a zart rendszerben “bicskanyitogato”? (Nem kotekedesbol kerdezem)

  4. ez van - 2017.02.23. 13:47

    miért?fel lehet törni.akk annyit érne mint egy android.egyebként zenét és filmet lehet tenni rá.
    ha nyilt tendszert akarsz akk cydia.de akk annyit ér mint egy android.

  5. Bigyo - 2017.02.24. 22:37

    Es a Samu mennyit bukott? A kinaiak nagyreszt az android rendszeruntelefonok tortajat osztjak ujra. En nem felek annyira hogy a kisebb penzu kinai emberek telefon valasztasa a sajat termekure esik. Szerintem a 11%-os piaci novekedes mellett, nagyobb a buko mint 18%. Hisz a tavalyi eredmenyhez merten annyi. Vezetoi szemmel nezve ez olyan -30% koruli. Ha meg a vart eredmenyt nezzuk akkor sokkal rosszabb. Na de nem az olcso szegmensben jatszik az Apple.

Szólj hozzá Te is!

Kattintás ide a válaszadás megszakításához.