Meglehetősen kedvezőtlen az App Store visszafizetési politikája

HusztiD 2016.12.06. 17:55 App Store, iOS, Kiemelt hírek 4 hozzászólás 472

appstore_refund_kiemelt

Szerintem mindenki tudja nagyon jó, hogy az App Store-on belül van egy olyan funkció, hogy bizonyos ideig visszakérjük egy-egy alkalmazás árát, abban az esetben, ha nem vagyunk elégedettek az adott applikációval. Sokan használják ezt a lehetőséget, amit egyre inkább kezdenek megelégelni a fejlesztők. Ezúttal a Korea Times számolt be, akik számára négy fejlesztő nyilatkozott.

A baj az, hogy sokan nagy előszeretettel használják a visszatérítési funkciót. Az Apple ezekből nem csinál nagy galibát, hiszen ha elégedetlenek vagyunk, akkor bármiféle indok nélkül kérhetjük a visszafizetést. Eddig minden szép és jó, hiszen a felhasználó visszakapja a pénzét, azonban ezzel leginkább a fejlesztőkkel szúrnak ki, ugyanis az Apple szigorú politikája miatt nem adják ki számukra, hogy ki az, aki visszakérte a pénzét. Ez pedig azért fontos, mivel ha valaki visszakérte az összeget és nem törölte az adott alkalmazást, akkor azt tovább használhatja. Ergo ingyenesen letöltötte és olyan dolgokat használ ki, amiért mások fizetnek.

Ennek kapcsán szeretnék a fejlesztők, ha ez változna, ugyanis sokan úgymond illetéktelenül használják az appokat. Mivel az almások nem adnak ki adatokat a felhasználókról, így a fejlesztőknek maguknak kell minden egyes előzményt átnézni. Az egyik fejlesztő nyilatkozata alapján ilyenkor manuálisan ellenőriznek, ami nagyon hosszú folyamat, s nem tudnak mindenkit kizárni, hogy ne használják tovább az alkalmazást. Természetesen mindez az alkalmazáson belüli vásárlásokra egyaránt érvényes. A Google-nél ez annyiban jobb, hogy ott a vásárlást követően két órán át  van lehetőségünk visszakérni a kifizetett összeget.

Mi a megoldás? Ha valami tetszik, akkor fizessük ki, ha viszont nem, akkor töröljük le és kérjük vissza az árát. Így talán mindenki boldog lesz.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

4 hozzászólás

  1. Apples - 2016.12.06. 20:09

    Hogy lehet visszakérni?

    • István - 2016.12.09. 15:07

      Vagy a számla amit emailben küldenek a vásárlásról abban is ott van a link a probléma jelentésére.
      Én már 4-5 alkalommal kértem vissza gond nélkül.
      Egyik ráadásul a méregdrága (70-80eu körül) navigáció volt. Asszem az igo. Használhatatlan volt akkoriban.

  2. Péter - 2016.12.07. 15:27

    https:://reportaproblem.apple.com

    Ezen az oldalon például.

  3. S - 2016.12.10. 09:40

    Működik! Rendben volt a visszatérítés!

Szólj hozzá Te is!

Kattintás ide a válaszadás megszakításához.