Csökkenő tablet piacon tovább növeli fölényét az Apple

HusztiD 2016.11.02. 09:55 iPad, Kiemelt hírek 0 db 149

9-7-ipad-pro

Az IDC legújabb felmérésében a világszintű tablet eladásokat vizsgálták, ahol az Apple továbbra is képes tartani vezető pozícióját. Mi több, az éves szinten 14,7 százalékot visszaeső piacon képesek voltak a tavalyi 19,6 százalékról 21,5 százalékra megnövelni a részesedéseiket.

Az elemzők szerint az idei év harmadik negyedévében globálisan 43 millió táblagép talált gazdára, ami az előző negyedéves szinthez képest 10 százalékos visszaesést jelent. A szakértők úgy hiszik, hogy a gyártók a következő, tehát a karácsonyi időszakra készülnek fel jobban.

Mint láthatjuk, az Apple hatszázezer egységgel adott el kevesebbet idén, mint egy évvel korábban. A piac egyötödét a kaliforniai tábla képviseli, azonban a hozzáértők egy igen érdekes dolgot állapítottak meg, amely szerint az Air 2 és a Mini 4 fogy a legjobban. Mindezt annak ellenére, hogy az almások egy igen erős Pro sorozatot mutattak be. Egyedüli hátránya ezeknek a modelleknek, hogy drágábbak, s elvileg ennek köszönhető az éves 6,2 százalékos visszaesésük.

idc-tablet-q31

A második helyen továbbra is a Samsung szerepel, akik egy év alatt 1,6 millióval kevesebb eszközt szállítottak le, ami közel 20 százalékos visszaesésnek minősül. Az Amazonnál örülhetnek, ugyanis 0,8 millióról 3,1 millióra növelték az eladásokat. Negyedik helyen a Lenovo tanyázik 2,7 millióval, valamint a Huawei 2,4 millióra tornázta fel magát a idei év harmadik negyedévében.

Ne feledjük, lassan kezdetét veszik a karácsonyi ünnepek, így igen érdekes lesz kivárni, hogy hogyan alakítanak a gyártók a idei év utolsó negyedévében.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!