Immáron 3 éve, hogy az Apple a legértékesebb világmárka

HusztiD 2015.10.05. 18:18 Apple, Kiemelt hírek 0 db 520

apple-is-now-the-most-valuable-company-in-history-5fc8fe03fd

Mint az október folyamán lenni szokott, az Interbrand kiadta a legújabb rangsorolását, melyben azt vizsgálták, hogy melyek voltak az idei év legjobb globális márkái. Nem újdonság, ha azt mondjuk, hogy az Apple immáron harmadik éve birtokolja az első helyezést, ugyanis 2013-ban megfosztotta a Coca Colát, amely előtte 13 éven át uralta a ranglistát.

A kaliforniai vállalat idén képes volt 42 százalékos növekedést elérni, míg tavaly ilyenkor csupán 21-et fejlődtek. Az Interbrand szerint az Apple jelenleg 170 milliárd dollárra tehető, ami tavalyhoz képest jelentős növekedést eredményezett, hiszen ekkor még csak 118 milliárd volt az almások értéke. Második helyen ismételten a Google található, akik 12 százalékos növekedést könyvelhetnek el 120 milliárd dolláros becsült értékkel. A dobogós lista harmadik helyén a Coca Cola található, akik az előző évhez képest 4 százalékot csökkentek, s idén 78 milliárdot érnek.

best-brands-e1444029067363

Tavalyhoz képest felcserélődött az IBM és Microsoft rangsorolása, így immáron a redmondi óriás található a negyedik helyen 67 milliárd dollárral, míg az IBM szorosan követi 65-tel. Az Amazonnak is sikerült javítania, akik immáron bekerültek a lista tizedik helyére a tizenötödikről. Ők 29 százalékos javulást értek el, ami végeredményben 37 milliárdos értéket jelent. Az idei legnagyobb növekedést ismételten a Facebook könyvelhette el magának, melynek mértéke 54 százalék volt az előző évhez képest. A vállalat összértéke pedig 22 milliárd dollárra tehető, amivel a huszonharmadik helyen tanyáznak. A top 100-as lista utolsó helyére új belépőként érkezett a Lenovo, akit a másik újonc, a PayPal előzött meg a kilencvenhetedik helyen, miközben sikerült kiszorítaniuk a Nokia és Nintendo párosát.

Az Interbrandről érdemes tudni, hogy immáron 27 éve állítják össze évről évre a világ legértékesebb márkáinak listáját. Ahhoz, hogy egy vállalat bekerüljön, olyan kritériumoknak kell megfelelnie, minthogy az adott cég bevételeinek 30 százaléka külföldről kell, hogy származzon, illetve az egész világon ismeretesnek kell lennie az emberek számára. A vállalatok értékét pedig a részvények összértéke és bevételei alapján határozzák meg, illetve azt is figyelik a rangsoroláskor, hogy mennyire vannak befolyásoló hatással az emberekre, vagy mennyire tudják tartani a termékeik árát.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!