Most akkor hogy is van ez a BMW-vel?

Skarp 2015.08.03. 15:14 Apple, Egyéb, Kiemelt hírek 0 db 231

Múlt héten már felreppent a pletyka arról, hogy az Apple korábban tárgyalásokat folytatott a bajorokkal, és hogy az Apple Autót a BMW i3 alapjaira építették volna.

bmwi3

A korábbi értesülések szerint a BMW-nél nem voltak elégedettek a feltételekkel és a megbeszélések végül nem hoztak gyümölcsöt. A Reutersnek hála most kicsivel többet is megtudhatunk, hogy miről is folytak a tárgyalások és hogy mit várhatunk a két egyébként egymással jó viszonyban álló cég potenciális együttműködéséből a jövőben.

Tim Cook és pár felsővezető társa még 2014-ben látogatta meg a BMW lipcsei gyárát, hogy megtekintsék az i3-as gyártását. A Reuters forrása szerint az Apple azért szakította meg a tárgyalásokat a németekkel, mert a cég mégis inkább egyedül szeretne autót fejleszteni. A vezetők állítólag részletes gyártás- és szerszámtechnológiai kérdésekkel bombázták a BMW vezéreit, akik jelezték, hogy készen állnak alkatrészeket licenszelni Cupertinonak.

A két cég egyelőre nem készül közösen autót fejleszteni, de bizonyos források szerint a tapogatózó tárgyalások újraindulhatnak a jövőben, és a két óriás nyitottságát látva elég sok minden kisülhet belőlük. Mivel az Apple tapasztalatainak hiánya az ipari gyártástechnológiák és eljárások terén komolyan megnehezítheti a dolgát, a BMW-vel vagy valamelyik másik autógyártóval történő kooperáció tökéletesen logikus lenne a piaci betörés során.

Az Apple pletykált autós projektjéről mostanság ritkábbak a részletek, de egyre nyilvánvalóbb a léte, ahogy a cég egyre több korábban másik autógyártónál igázó felsővezetőt, szakértőt vett fel az elmúlt hónapokban. Korábban írtunk arról is, hogy már több száz dolgozó munkálkodik rajta teljes hírzárlatban. Egy részüket ráadásul a Fordtól, a GM-től, a Teslától, különböző robotikai cégektől, akkumulátortechnológiai vállalatokról és egyéb modern autóipari technológiákat fejlesztő firmáktól csalták át.

A pletykák eddig 2020-as rajtot sejtettek és az Apple előtörténetét ismerve simán lehet, hogy menet közben inkább hagyják a fenébe a projektet, ha a cég nem boldog az iránnyal, amerre a projekt halad vagy egyéb áthághatatlan akadályozó tényező támadna a piacra dobás előtt.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!