A New York Times szerint bukta az Apple Watch

Sloan 2015.07.23. 15:39 Apple, Apple Watch, Kiemelt hírek 17 hozzászólás 674

A New York Times vasárnap arról közölt cikket, hogy vajon miért hiányzik a Facebook és a Snapchat az Apple Watch 7 400 letölthető applikációja közül. Az egész cikk alapvetően komor jövőt fest a terméknek, teszi ezt úgy, hogy olyan alapvető tények maradtak ki belőle, amik az egész cikk mondanivalóját ásnák alá. Lapszemlénk alant olvasható.

12087-5662-150309-Watch-1-l

A szakértők becslése szerint, megjelenése óta már 3-5 milliónyi kelt el az órából, ezzel pedig minden más rivális eszköz eredményét túlszárnyalja. Az Apple Watch mögött a Samsung Tizen órái, az Android Wear termékek, a Google Glass vagy a Microsoft Band is jócskán lemarad. Az említett cikk leginkább azt vizsgálta, hogy az iPhone és iPad felhasználók által leginkább kedvelt top 20 alkalmazás miért nem érhető el az Apple órán. Végül azzal a kézenfekvő válasszal szolgáltak újra és újra, hogy a kis képernyő miatt, értelmetlen volna olyan monolitikus applikációk átültetése, mint a Facebook, vagy a Snapchat.

Az Apple nyíltan bátorítja fejlesztőit új, eredeti Apple Watch alkalmazások tervezésére, melyek azonnal megragadják a felhasználók figyelmét. A Facebook és a Youtube egyébként reklámalapú oldalak, melyeket arra terveztek, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek a képernyő előtt, így minél többször látva a felvillanó hirdetéseket. Az Apple nem is engedélyezte az ilyen reklámok megjelenítését a Watch-on.

Ugyanakkor már az óra is rendelkezik Facebook notification támogatással, így az olyan felhasználók, akik diszkrét figyelmeztetést szeretnének kapni arról, hogy például új üzenetük érkezett, már az órán is láthatják az értesítéseket. Emellett pedig arról is érdemes említést tenni, hogy az Instagram semmilyen más Android Wear eszközön nem érhető el, az Apple órán azonban igen. Ráadásul Wearre sincs Facebook app. A cikket később több ponton is korrigálták.

Az Apple Watch idén tavasszal debütált, több, mint 3000 applikációjával együtt (három hónappal később már 7400-nál járt a számláló). Azonban alkalmazást tervezni a kis kijelzőjű karórára hatalmas figyelmet igényel. Az Android Wear-nek 4000 applikációja van, de ha közelebbről is megnézzük őket, hamar rájövünk, hogy ezek közül csak kevés érdekes és jó kivitelezésű appot találunk. A két techóriás óráinak eladási adatait tekintve az Android egyértelműen alulmarad.

A natív watchOS 2 alkalmazások is igen erőteljesek lesznek: a gyorsulásmérőhöz, a pulzusszám érzékelőhöz, a  Digital Crown-hoz, a Taptic Engine-hez illetve a mikrofonhoz is hozzáférést biztosítanak majd a fejlesztőknek, ráadásul az audió és videólejátszás is jelentősen fejlődik. A The New York Times furcsa felvetéseire leginkább a Wristly által nemrégiben közzétett felmérés adhat egyértelmű választ – a kimutatás ugyanis arról számolt be, hogy az 1000 megkérdezett Watch tulajdonosból, 97% elégedett a termékkel.

A tények szelektív közlése és az adatok félrevezető ábrázolása azonban nem először fordult már elő és nem csak ennél a lapnál – tavaly például több lapban az iPhone 5c sikertelenségéről cikkeztek szüntelen, de az adatok végül fekete-fehéren ellenkezőjét bizonyították.  A konkrét cikk szerzője 2009-ben az Apple-ön gúnyolódott, amiért nem ugrott fel az azóta zsákutcának bizonyult netbook őrületre, de írt már arról is, hogy a japánok utálják az iPhone-t, mert az nem olyan mint amihez hozzászoktak.

Ezzel szemben a Google Moto X modelljét az egekig magasztalták, az eladások azonban mégsem tükröztek ilyen mértékű népszerűséget. De a Google Glass-t is pozitív várakozások övezték évekig, mígnem a termék valós megjelenése végül elmaradt. A New York Times ismét bakott lőtt úgy, hogy közben első körös Apple Watch app partner volt.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

17 hozzászólás

  1. Gretsy - 2015.07.23. 16:15

    A várakozások szerint 30 millió darabbal kalkuláltak az elemzők. 3-5 millió ment el, a kereslet pedig erősen alábbhagyott a sajtó szerint. Akkor ez nem bukta?

    • Skarp - 2015.07.24. 10:49

      1. a kereslet alábbhagyása egy Slice Intelligences BECSLÉSEN alapul.
      2. az, hogy a Wall Street felélő jócskán, nem az Apple hibája. semmi nem indokolt 30 milliós fogyást.

  2. Patrick - 2015.07.23. 18:11

    Nem ez nem bukta, mert a legelső iphone es ipad nem fogyott ennyi. Amugy ha snapchat lenne rajta most azonnal megrendelném. :)

    • aggressor - 2015.07.23. 19:21

      de abban az időben az Apple egy utólsó senki volt…

  3. chris - 2015.07.23. 19:08

    Gretsy: nem, nem bukta mert a varakozasok mindig az egekben vannak, azok penzugyi emberektol vannak leginkabb (tozsde) nem pedig olyanoktol akik ertenek is a piachoz.. iphonebol most 30%-al tobb ment el mint tavaly ilyenkor megis ezt is bukonak allitjak be!

  4. chris - 2015.07.23. 19:08

    jo cikk amugy latni hogy szelektiv kozlessel hogy lehet befolyasolni a velemenyeket..

  5. strucc007 - 2015.07.23. 19:57

    A cikk elolvasása nélkül is megmondom: bukta. Sok ember érezhet úgy, mint én. Ez az első olyan Apple termék, ami egyáltalán nem érdekel, nem is vágyom rá, stb. Pedig full Apple vagyok! Minek lenne rá szükségem, ha a teljes működéséhez kell a telefon is??? Talán 1-2 év múlva használható lesz, külön SIM kártyával, telefontól akár függetlenül is használható lesz. Már ha lesz még akkor watch!

  6. Guetta - 2015.07.24. 01:56

    Számomra hasznos az óra minden percét élvezem

  7. Gretsy - 2015.07.24. 02:45

    Nem véletlenül nem publikál adatokat az apple. Már rég verné a nyálát, ha annyira menne. Amúgyszeretem az apple-t, de ez tényleg az a termék, aminek semmi értelme, maximum annyi, hogy néha egy üzenetet elolvas rajta az ember, de még egy dolog, amit naponta kell tölteni, ráadásul egy klasszikus minőségi órát nem kell két év mulva leselejtezni.

  8. Gretsy - 2015.07.24. 02:46

    Persze vannak olyan emberek, akik egy krumplit is magukra csatolnának, ha apple dobozban érkezne. Kb. 3 millióan

  9. Bubad - 2015.07.24. 09:28

    Haha mondjàk azok hogy haszontalan szar akiknek sosem volt ès sosem lesz Apple watch a kezèn, de az ilyenek amúgy sem adnànak nagyobb mennyiségű pénzt órára! Megjegyzem pár éve ugyan ilyeneket írtak az “okos telefon”-ról, milyen buzi rongyrázás már telóról mail-ezni. Na most tessék körülnézni! Emberek akinek kenyérre kell a pénz ne fikázza már az órát! Egy gyönyörű magas minőségü cucc, hogy ez kell vagy lehet e valakinek az más kérdés…

  10. jani_ka - 2015.07.24. 12:07

    Az arany változat 12-ezer Euró volt a kezemben kicsit borsos a kislegény nem ??

  11. Dr. Csoki - 2015.07.25. 10:12

    Mindenki akkora Jani nevtelenul:):)

  12. Gretsy - 2015.07.26. 12:37

    Bubad, a cikk arról szól, hogy siker-e az ora vagy sem. A várt 30 millióhoz képest és az apple által beleöntött milliárdokhoz képest nem az. Amilyen órát hordok, abból kijönne nehány apple watch. Csak a különbség, hogy ezt az automatát nem kell két év utan kikukázni.

  13. Bubad - 2015.07.26. 17:02

    Kedves Gretsy! Azért ez nem így van, nekem egy Fortis Flieger ketyeg most is a kezemen, ès ha te is óraszerető és hozzáértő vagy akkor pontosan tudod hogy 5-6 évente nagyszervízre visszük szeretett mechanikus óránkat 50-120 ezerig a szervízdíj! Miről beszélünk? És ez minden prémium automatának kijár. De előzőleg és most is azt mondom nem kell fikázni az Apple watchot , mert szép és igen okos darab

  14. Stewie - 2015.07.26. 23:16

    @Bubad az egy gyönyörű darab.:)) kár, hogy nem engedhetem meg magamnak…:(

  15. Gretsy - 2015.07.31. 09:18

    Kedves Bubad, pont ez a lényeg, ezért nem siker az óra, mert te sem fogod a Fortisodat, ami 10 év múlva is óra lesz, félretenni egy olyan kezdeti stádiumban lévő divatcikkért, amit 3 év múlva nem szervizbe kell vinni, hanem letenni, mert menthetetlenül elavult lesz. És egy 200e Ft-os termékről van szó, ami értéktelenné válik, az azert nem ugyanaz, mint éves szinten 10-20e Ft szervizköltség.

Szólj hozzá Te is!