iOS 9: Jöhetnek a külsős tartalomblokkolók a Safarihoz

UP 2015.06.11. 14:28 Apple, iOS 1 db 821

A fejlesztők az iOS 9-es applikációkkal hozzáférhetnek egy API-hoz, amivel képesek blokkolni a Safariban a tracking cookie-kat, a képes illetve pop-up hirdetéseket a Safariban és ami valószínűleg az Apple által szankcionált új hirdetésblokkolók alapjait adhatja.

2015-06-10-16.29.21-640x375

Ez pedig azért is fontos, mert így a fejlesztők készíthetnek olyan app kiterjesztéseket, amik egy JSON fájlt küldenek meg a Safarinak, ami figyeli a bejövő webes tartalmakat anélkül, hogy a böngészési előzmények eljutnának a kiterjesztéshez és nyilván annak készitőihez. Az Xcode újabb verziói már tartalmaznak is sablont az ilyen kiegészítések készítéséhez, így a készítőknek már csak a triggereket és az általuk kiváltott szankciókat kell beállítaniuk. Az iOS 9 fejlesztői bétájában, a beállításokban a Safari menüjében kiválasztható, hogy engedélyezzük vagy épp tiltjuk az egyedi tartalomblokkolók működését.

Ezzel a változtatással pedig számos felhasználó nyerhetnek meg a Safari számára, szülőket, adatvédelmi aktivistákat vagy olyanokat, akik csak tehermentesíteni akarják a böngészőt, viszont borsot törnek azon hirdetők orra alá, akik kifejezetten a telefonos bevételekre támaszkodtak. Mivel azonban a szűrő csak a Safarira van hatással, íalószínűleg nem zavarja majd az alkalmazásokba integrált hirdetési rendszereket, például az Apple saját iAd-jét. Hasonló megoldás elérhető lesz az OS X EI Capitan operációs rendszerben is – mindkét operációs rendszer ősszel rajtol.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Hozzászólások száma: 1 db

  1. Levi - 2015.06.11. 22:17

    Van pár elgépelt szó!

Szólj hozzá Te is!

Kattintás ide a válaszadás megszakításához.