Az FTC az Apple oldalára állt a RadioShack-ügyben

UP 2015.05.20. 16:10 Apple, Egyéb 0 db 87

Az Amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) beleszólt a csődeljárás alatt álló RadioShack ügyféladatok értékesítésével kapcsolatos bírósági ügyébe és kiállt a személyes adatok védelme mellett. 

2015-05-18-image-7_640x

Levelet küldtek Elise Frejkának, a bíróság által az ügyben kijelölt adatvédelmi ombudsmannak, melyben az FTC fogyasztóvédelmi igazgatója, Jessica Rich rámutatott arra, hogy a RadioShack eredetileg azzal az ígérettel gyűjtötte be az ügyfelek adatait, hogy azt soha, senkinek nem adják ki vagy el. Rich azzal érvelt, hogy ha az adatok 21 kategóriájának bármelyike korlátozás nélkül megosztásra kerülne, akkor megszegnék korábbi ígéretüket, illetve tökéletes példája lenne a “megtévesztő és tisztességtelen gyakorlatnak” a vonatkozó FTC törvény 5. paragrafusának.

Az írásos ajánlás kiemeli azt is, hogy minden változtatáshoz az ügyfelek hozzájárulásához lenne szükség. Másik alternatíva Rich szerint, hogy a RadioShack még az eladás előtt megszerzi az ügyfelek hozzájárulását, és törlik azok adatait akik ebbe nem egyeznek bele. A javaslatok nagyon hasonlóak a Toysmart.com 2000-es esetéhez, amikor a csődbe ment internetes játékboltot az FTC beperelte szintén az 5. paragrafus megsértése miatt, hiszen hasonlóan a RadioShackhez a játékbolt azt ígérte az ügyfeleknek, hogy nem adják ki adataikat.

A levéllel az FTC az Apple és AT&T oldalára állt, mely cégek tiltakoztak a fogyasztói adatok áruba bocsátása ellen. Múlt héten a Standard General nyerte el a RadioShacket egy árverésen, azonban a jelen felállás szerint az ügylet létrejötte a bíróság jóváhagyásától függ, melyet a felsorolt érvek változtatásra kényszeríthetnek.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!