Érdekes eredményt hozott a viselhetőket vizsgáló felmérés

Skarp 2015.01.07. 18:43 Apple, Egyéb, Kiemelt hírek 0 db 529

applewatchfelmeres_kiemelt

A jelenleg is zajló CES-en is izzik a levegő a fitneszkarkötők és okosórák körül, s most újabb felmérést is végeztek ezen termékek célcsoportjait firtatva. Azt vizsgálták, hogy különböző funkciókörű viselhetőket milyen típusú júzerek vásárolnak. Az NPD Connected Intelligence vizsgálódásából kiderül, hogy jelenleg 10-ből 1 amerikai felnőtt rendelkezik fitneszkarkötővel. Az okosórák penetrációja jóval kisebb, mindössze két százalékos, ami azt jelenti, hogy ötven felnőttre jut egy. A FitBit és a Jawbone termékei és a hasonszörű fitness trackerek nem csak népszerűbbek, de sokrétűbb a vásárlóközönségük is.

A fitneszkarkötők vásárlói jellemzően idősebbek és jobb anyagi helyzetűek, mint okosórák társaik, s az NPD szerint a trackertulajdonosok több, mint harmada (36 százaléka egészen pontosan) 35 és 54 év közötti és e szeletke több, mint fele (54 százaléka) nő. A második legnagyobb réteg az 55+-osoké. Ezzel kontrasztban az okosórát birtoklók 69 százaléka 18 és 34 év közötti. A teljes tulajdonosi kör túlnyomó része, 71 százaléka pedig férfi a tengerentúlon. Ami az anyagiakat illeti a karkötő-tulajok 41 százaléka több, mint 100 ezer dollárt keres évente, míg az okosóra-tulajok 48 százaléka kevesebb, mint 45 ezret. A minta egyébként 5000 fős volt.

Az NPD szerint nincs “átlagos vevő” a viselhetők piacán, de a két alszegmens vásárlóközönsége alapjaiban különbözik. Bár az idei évben inkább az órák terén vár nagy robbanást szinte minden elemző, abban is mindenki egyetért, hogy a karkötők számára is marad piac méretűk, akksiidejük és specifikusabb felhasználási területeik révén, ami ellentétben az okosórákkal nem próbál meg kielégíteni mindenkit egyszerre. Ennek fényében kiváncsian várjuk az Apple Watch fogadtatását.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!