Business Insider: Van hová fejlődni, de etnikailag az Apple jól áll

Skarp 2014.08.14. 17:15 Apple, Egyéb, Kiemelt hírek 1 db 91

Már ami a diverzitás illeti. Amint arról már beszámoltunk, Tim Cook is elégedetlen az eredményekkel és több sajtóorgánum is lesújtónak nevezte a jelenlegi számokat. Az Apple a többi techcéghez hasonlóan túlnyomóan fehér férfiakat foglalkoztat. A patinás gazdasági lap azonban vette a fáradtságot, és összehasonlította a királyliga többi vállalatának eredményeivel. Az alábbi arányok jöttek ki:

Nő-férfi arány, százalékban kifejezve:

Apple: 30 – 70
Google
: 30 – 70
Linkedin:  39 – 61
Yahoo: 37 – 62 (1 százalék: egyéb, nem válaszolt)
Facebook: 31 – 69

Etnikai megoszlás, százalékban kifejezve:

Apple: 55% fehér, 15% ázsiai, 11% hispánó, 7% fekete, 2% ún. mixed-race, 10% egyéb/nem nyilatkozott
Google
: 61% fehér, 30% ázsiai, 4% mixed-race, 3% hispánó, 2% fekete
Linkedin: 53% fehér,  38% ázsiai, 4% hispánó, 2% fekete, 2% mixed-race, 1% egyéb
Yahoo: 50% fehér, 39% ázsiai, 4% hispánó, 2% fekete, 2% mixed-race, 3% egyéb/nem nyilatkozott
Facebook:  57% fehér, 34% ázsiai, 4% hispánó, 3% mixed-race, 2% fekete

Nők-férfiak aránya technológiai munkakörökben: 

Apple: 20 – 80
Google
: 17 – 83
Linkedin: 17 – 83
Yahoo: 15 – 85
Facebook: 15 – 85

Etnikai megoszlás a technológiai munkakörökben

Apple: 54% fehér, 23% ázsiai, 7% hispánó, 6% fekete, 2% mixed-race, 8% egyéb/nem nyilatkozott
Google
: 60% fehér, 34% ázsiai, 3% ún. mixed-race, 2% hispánó, 1% fekete
Linkedin: 60% ázsiai,  34% fehér, 3% hispánó, 1% fekete, 1% mixed-race, 1% egyéb
Yahoo: 57% ázsiai, 35% fehér, 3% hispánó, 2% fekete, 2% mixed-race, 1% egyéb/nem nyilatkozott
Facebook:  53% fehér, 41% ázsiai, 3% hispánó, 2% mixed-race, 1% fekete

Nők-férfiak aránya a nem-tech munkakörökben:

Apple: 35 – 65
Google
: 48 – 52
Linkedin: 47 – 53
Yahoo: 47 – 52  (1 százalék egyéb/nem válaszolt)
Facebook: 47 – 53

Nők-férfiak aránya a felsővezetésben:
Apple: 28 – 72
Google
: 21 – 79
Linkedin: 25 – 75
Yahoo: 23 – 77
Facebook: 23 – 77

Etnikai megoszlás a felsővezetésben:

Apple: 64% fehér, 21% ázsiai, 6% hispánó, 3% fekete, 6% egyéb/nem nyilatkozott
Google
: 72% fehér, 23% ázsiai, 2% mixed-race, 1% hispánó, 2% fekete
Linkedin: 65% fehér, 28% ázsiai, 4% hispánó, 1% fekete, 2% mixed-race
Yahoo: 78% fehér, 17% ázsiai, 2% hispánó, 2% fekete, 1% mixed-race/egyéb/nem nyilatkozott
Facebook:  74% fehér, 19% ázsiai, 4% hispánó, 2% fekete, 1% mixed-race

Amint a fentebbi számokból látható – bár bizonyos kategóriákban, főként a nemi egyenlőség tekintetében – fej-fej mellett halad a többiekkel, amikor az etnikai megoszláshoz érünk, az Apple nem kizárólag fehérek és ázsiaiakból áll, sokkal inkább törekszik az etnikumok egyenlőbb eloszlására – mutat rá a The Washington Post. Persze a felsővezetésben még mindig katasztrofális a fehérek és férfiak túlsúlya, de itt is előrehaladást lehet tapasztalni az utóbbi években.

Persze egy tényleg sokszínű, nemileg egyenlő techiparhoz még nagyon hosszú évtizedek kellenek, illetve komoly változás a társadalomban, ami például nem néz fura szemmel a programozást tanulni vágyó vagy tudományos pályára lépő lányokra.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Hozzászólások száma: 1 db

  1. iFan - 2014.08.22. 17:00

    Ez szép és jó. De azért ha felvesznek valakit, nem a bőrszínt, meg a nemet kell nézni, hanem hogy mennyire végzi jól a munkáját. Legalábbis szerintem.

Szólj hozzá Te is!