A NYT megszellőztette az Apple Egyetem oktatási módszereit

Skarp 2014.08.11. 15:26 Apple, Egyéb, Kiemelt hírek 0 db 239

A New York Times három, a képzéseket korábban már elvégzett dolgozóra hivatkozva készített igen kimerítő profilcikket a csak Apple Universitynek, azaz Apple Egyetemnek nevezett tréningprogramról. A kurzusokról eddig vajmi keveset lehetett tudni: nagyjából annyit, hogy célja az Apple vállalati alapértékeinek, kultúrájának megismertetése a dolgozókkal.

Az Apple még 2008-ban kérte fel Joel Podolny-t, a Yale Egyetem Management Tanszékének dékánját, hogy dolgozza ki és irányítsa a kezdeményezést. Podolny azóta is a képzés “dékánja” és a cég HR-ért felelős alelnöke. Az oktatók olyan egyetemekről kerülnek ki, mint a Yale, a Harvard, a Berkeley, a Stanford vagy az MIT. A megkérdezett “öregdiákok” elmondása szerint a képzés olyan mint a cég:  pedánsan megszervezett, elképesztően letisztult prezentációkkal operálva, hatalmas erőfeszítéseket beleforgatva. “Mint az iPhone vagy az iPad – nem nagyolja el a részleteket” – írja az AppleInsider. A hírek szerint még a vécépapír minőségére is nagyon odafigyelnek.

A dolgozók az egyszerű munkaköröktől a legfelsőbb vezetésig jelentkezhetnek a kurzusokra egy belsős websiteon keresztül. Az órákat az Apple Campus osztálytermeiben tartják, amik trapézformájúak, nagyon világosak és stadionszerű ülésrendűek, hogy mindenki jól láthasson mindent. Az oktatók rendszeresen utaznak a világban, amolyan felzárkóztató kurzusokat tartani más országokban dolgozó Apple alkalmazottak számára.

A belsős kommunikációt oktató órákat például a Pixar hasonló intézményének ex-dékánja, Randy Nelson tartja. A kollaboratív munka módszereiről és hatékony marketingeszközökről oktat. Legutóbb például Picasso Bika-sorozatának egyik darabján keresztül mutatta be, miért szükséges a fölösleges sallangoktól megszabadítani mondandónkat és csak a leglényegesebb elemeket meghagyni. “Több verzión keresztül formálhatod üzenetedet, amíg nem sikerül tényleg egyszerűen, nagyon tömören leírni mondanivalódat – megfelelve az Apple brand értékeinek.” – mondta az egyik alumnus.

Egy másik, szimplán “Mi teszi az Apple-t azzá ami” néven futó órán is többek között arról esik szó, hogyan egyszerűsíthetjük ötleteinket. Ennek illusztrálásaként egymás mellé helyezve mutatták be a Google TV 78 gombos távirányítóját, mellette kontrasztként a háromgombos Apple TV remote-tal. Amikor a termék 2005-ben megjelent, ez éles ellentétet jelentett a Microsoft Media Center 40-gombos, túlkomplikált távirányítóival.

Szó esett a cikkben Joshuan Cohenről, a Stanford Egyetem professzoráról, aki alkalmi óraadó az intézményben. Ő a New York-i Central Parkot hozta fel példának az órán. Kiemelte, a park tervezői az egykori mocsaras területet dús zöld parkká tették, ahol a városiak megtapasztalhatják a természet közelségét. Hasonlóan Jobs filozófiájához, akinek célja egész életében a technológia hozzáférhetőbbé és természetesebbé tétele volt.

A teljes cikket itt olvashatják el az angolul tudók.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!