Miért hallgatott az Apple a boltokról a konferenciahíváson?

Skarp 2014.07.25. 18:31 Egyéb, iPhone, Kiemelt hírek 0 db 386

A negyedéves sajtótájékoztatón mindig esik szó a mindenki által jól ismert storeokról, ám ezúttal egy szó nem sok, annyit se hallottunk. Mi lehet ennek az oka? Általában kapunk valamiféle áttekintő státuszriportot az üzletláncról, a kiskereskedelmi forgalmi adatokról, a negyedévben nyitott boltok és a vevők-látogatók számáról. A SEC-nek, azaz a pénzügyi felügyeletnek benyújtott jelentésben részletesen szerepelnek az ezekre vonatkozó adatok, azonban nem kaptak reflektorfényt a hívás során, pedig ez évek óta hagyományosan megtörténik.

A 9to5mac azt is kiszúrta, hogy ez már második negyedév, amikor a látogatók számáról sem esik szó. Hogy miért döntöttek a kihagyás mellett, az egyelőre nem teljesen tiszta, de számos jelentés utal arra, hogy itt is komoly változások várhatóak a jövőben. Ahogy az Apple-hírekkel foglalkozó blog is megjegyezte, ez az első zárás, mióta az ex-Burberry CEO Angela Ahrendts vezeti a bolthálózatot, aki komoly jövőképet vázolt fel a cég vezetésének.

A víziója három fő pontra oszlik. Először is komoly hangsúly kerül Kínára, ahol számos új egység fog megnyílni a közeljövőben – ez érthető, hiszen a cég növekedésének kulcsát sokan a BRIC-országokban látják. Másodszor Ahrendts szeretné intuitívvá és egyszerűbbé tenni a mobilos fizetést az Apple Store-okban, tovább könnyítve a vásárlást. A harmadik pont alapján pedig teljesen átformálná a vásárlási élményt a boltokban, bár hogy hogyan, arról nem sok részlet áll rendelkezésünkre. Többen arra tippelnek a hallgatás kapcsán, hogy az Ahrendts-csomag már a megvalósítás stádiumába lépett.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!