Xiaomi menni India: Mire számíthatunk?

Skarp 2014.07.21. 15:08 Apple, iPhone, Kiemelt hírek 0 db 357

Amit eddig tudtunk a szubkontinens mobilpiacáról: a Samsung dominálja, az Apple pedig mérsékelt sikereket ért el. Most úgy tűnik, a nyugati sajtó által csak “Kína Applejeként” aposztrofált Xiaomi is elérkezettnek látta az időt a terjeszkedésre. A múlt héten mutatták be új Mi-szériás zászlóshajójukat és telekürtölték a sajtót indiai expanziós szándékaikkal. A lépés logikus, hiszen az árérzékeny indiai piacon olcsó, de csinos okostelefonjaikkal komoly profitra tehetnek szert.

A Xiaomi készülékeinek sikere nagyrészt a jó ár-érték arányban és a megfizethetőségben rejlik, így a két véglet – tehát a megfizethetetlen, de nagyon fancy telefonokkal operáló high-end szektor és az olcsó, de ne túl jó telefonok – közé belőve magát próbál manőverezni. Hogy a helyzetet kicsit más megvilágításba helyezzük: az iPhone az indiai vevők több, mint kilencven százalákénak teljességgel megfizethetetlen, ennek ellenére a hatalmas populáció miatt az Applenek is komoly piaca marad, főként a brandek iránt fogékony, jól kereső városi népesség körében.

A nagyon alacsony áron félprémium eszközöket kínáló Xiaomia felhasználókat hűségre nevelő, tartalmakból, alkalmazásokból és szolgáltatásokból álló ökoszisztémát kiépítve felhasználók tízmillióit szerezheti meg az országban. A Galaxy S4 árának pontosan felébe kerülő Mi 3 tudása azonban nem fele Samsungos konkurensének. India iszonyatosan vonzó célpont, hiszen a kínai után az itteni a világ második legnagyobb mobilpiaca méretét és a harmadik legnagyobb az eladási számait nézve – az évi 76 százalékos bővülési rátáról nem is beszélve. Az Apple ezzel szemben valamivel kevesebb, mint 5 százalékát csípte meg a helyi piacnak.

Az immár 20 milliárd dollár értékű branddel rendelkező Xiaominak az elemzők szerint a további növekvéshez új piacokat kell találnia az egyre lassuló kínai mellé, így várható több harmadik országbeli expanzió (második leggyakrabban Indonézia neve kerül elő). A cég lendületben van és megvannak a lehetőségei, de ha hosszútávon gondolkozik, ideje a nagyokkal egy ligában játszania. Ezt ők is tudják, ami Hugo Barra múlt heti nyilatkozatából is kiderül – az alelnök elmondása szerint a vállalat India-specifikus funkciók és szolgáltatások segítségével szeretné megkönnyíteni a piacra lépést.

Kemény ellenállásra számíthatnak mind a fehérdobozos low-end készülékeket gyártó cégek (Micromax, Lava, Karbonn), mind a nagyok, a HTC, a Samsung és az Apple részéről, de akár még a helyi piacon erős Nokia is beleszólhat a játszmába. Kiváncsian várjuk a folytatást.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!