Az Apple a BlackBerry mellé temetné a Microsoftot is? | iHungary

Az Apple a BlackBerry mellé temetné a Microsoftot is?

Skarp 2014.07.21. 18:19 Apple, Egyéb, Kiemelt hírek 7 db 383

A Microsoft továbbra is a vállalati szektor meghatározó szereplője, bár pozíciói közel sem tűnnek olyan stabilnak, mint mondjuk 10 éve. Az IBM-Apple szövetség üzenete egyértelmű: Cupertino a vállalati szektorra feni a fogát és ezért még egykori ősellenségével is hajlandó összeállni. Reszkess MS Office, vagy nem eszik annyira forrón a kását?

Mindannyian emlékszünk Tim Cook Satya Nadellát és az Office for iPadet üdvözlő tweetjére. Azt hiszem nem vagyok egyedül, ha azt mondom: még a híresen nyájas Cooktól is elég passzív-agresszíven hangzott. Bár a felszínen pozitív hangvétele volt, némi képzelőerővel nem nehéz odaképzelni a másodlagos jelentést: Üdv az App Storeban Satya, most pedig fenékbe billentjük a cégedet.

Az Apple várhatóan sokat fog javítani az iWork szoftvercsomag programjain, mind használati mind elérhetőségi szempontból – erre szükség is van, hiszen nem elég olcsóbbnak lenni az Officenál. Első lépésként anno ingyenessé tették az iWork-öt az iPhone- és iPad-vásárlóknak. De ezzel közel sincs vége. Az IBM segítségével egyre több emberhez juthat el a Pages és a Keynote, ami jóval olcsóbb marad, mint a Word és a Powerpoint.

Véletlenül sem szeretném temetni a redmondi szoftveróriást, de ha azt vesszük alapul, mit művelt az Apple a BlackBerryvel, nem nehéz látni az összekötő vonalakat olyan pontok között, mint az iWork ingyenessé tétele és az MS megkésett, kissé elkeseredett iOS-piactérre lépése. Ballmer olyan füstölgő romhalmazt hagyott maga mögött, amivel Nadella mozgástere rendkívül korlátozott.

Hogy miért gondolom, hogy bár nem hónapok alatt (mint a BlackBerry esetében), de évek-évtizedek alatt a Microsoft hamvaiba hull és hogy a két eset hasonló? Mert mindkét cég ignorálta azt a rendkívül fontos piaci tényt: manapság a felhasználói szokások és ízlések definiálják a vállalati döntéseket és nem fordítva. Ha nem reagálsz azonnal a piaci változásokra, trendekre, ha nem építesz erős brandet, ha “nem vagy elöl”, az végzetes lehet. Persze könnyen előfordulhat, hogy az új MS CEO, Satya Nadella csodát művel, de ahhoz, hogy az MS-t tíz évvel ezelőtti helyzetébe jutassa nagyobb csodára van szüksége, mint bármikor a cég történelme során.

Az is lehet, hogy nincs igazam, de a dolgok pillanatnyi állását figyelembe véve az IBM jól döntött, hogy az Apple mellé állt.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Hozzászólások száma: 7 db

  1. Patrik - 2014.07.21. 18:34

    Ami win-en power point, az os x-en mi? iWork?!

  2. Tóth Kornél - 2014.07.21. 19:28

    Keynote.

  3. Patrik - 2014.07.21. 23:28

    Koszii(:

  4. Apples - 2014.07.22. 07:43

    OsX-en is PowerPoint :)

  5. Jim - 2014.07.23. 00:51

    Azert ne legyunk ennyire elfogultak.

  6. The Count - 2014.07.23. 13:43

    Azért a Microsoftnak még mindíg a hadiipar hozza a legtöbbet, csak erről az emberek 90% nem tud. Nem féltem én a kicsipuha céget… Az Apple akkor tudna betörni, ha ingyenessé tenné az Office csomagját azoknak akik microsoftról állnak át…
    De hát a profit az Isten…

  7. The Count - 2014.07.23. 13:44

    A Nemetschek (Cad) ugyanezt csinálta az ArchiCad-del, pedig ők vaskalapos németek…

Szólj hozzá Te is!