Virágzik a zene-streamingelés, miközben visszaesnek a digitális eladások

HusztiD 2014.07.07. 17:13 Apple, Egyéb, iTunes 0 db 477

Még hetekkel ezelőtt röppent fel a szóbeszéd, amely szerint az Apple felvásárolja a Beats Electronicsot, melyre hivatalosan május végén került sor. A hír hallatán egyből megindultak a találgatások, hogy miért lehet jó az Apple számára a felvásárlás, azonban legtöbben a zene-streamingelő szolgáltatás megszerzése miatt találták azt hasznosnak. A Nielsen legújabb felmérése pont erre a témára terjed ki, amelyből igen érdekes dolgok derültek ki.

A statisztikai adatok alapján az idei év első hat hónapjában érdekes változások zajlottak le az online piacon. 12 százalékos visszaesést mutatnak a digitális zeneeladások mutatói, amelyet az Apple is megérzett az iTunes-on keresztül. A zenei albumok 11.6, míg külön a dalok 13 százalékkal estek vissza az előző évi vizsgált időszakhoz képest. Ami viszont érdekes, az nem más, mint az on-demand szolgáltatások. Egészen pontosan 50.1 százalékkal többen gondolták úgy az elmúlt 6 hónap folyamán, hogy inkább a streamelést választják az adott dal/album megvásárlása helyett, mint egy évvel korábban. Ez igen nagymértékű növekedést jelent, hiszen szám szerint több, mint 33 milliárd eseti streamelést jelentett a tavalyi 22 milliárdhoz képest.

Nem is csoda, hogy az Apple egy teljesen új csapattal próbálkozik visszanyerni az iTunes régi fényét, hiszen az egykor jobb napokat megélt online boltnál egyre inkább csökkenés figyelhető meg.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!