Technalysis: A viselhetők piacát túllihegik

Skarp 2014.04.06. 15:37 Apple, Egyéb 2 hozzászólás 433

Sok nagy techvállalat ugrik fejest a következő nagy dolognak tűnő viselhetők piacába, de – bár az újságok és az internet is azzal van tele, hogy mekkora lehetőség van a dologban – vannak jelei annak, hogy az emberek mégsem annyira lelkesek a fitnesz-karkötőkkel, okosórákkal és hasonlókkal kapcsolatban, mint amennyire azt a salesesek szeretnék. A Technalysis Research elemzője, Bob O’Donnell véleménye szerint az egész meglehetősen túl van hypeolva és az eladási előrejelzések irreálisan magasak a várható keresletet illetően. Szerinte legalább öt év kell ahhoz, hogy tisztességes méretű biznisszé váljon ez a szegmens.

A Technalysis a 2014-es évre mintegy 9,9 millió eladott darabra saccolja a viselhető okoseszközök piacát, amivel két milliárd dollár körüli pénzmozgás fog járni. 2018-ra azonban már elérheti a 70,5 millió darabot, 11,5-12 milliárdos forgalommal. A prognózis beleszámolja a csuklón és a fejen, sőt az egész testen viselhető digitális kommunikációra képes kütyüket is. Az eladások 78 százalékát az USA-ban bonyolítják majd, és bevételek 81 százalékának forrása lesz várhatóan Észak-Amerika, négy év alatt azonban ez mindkét érték esetében ötven százalék körülire fog visszaesni, ahogy a többi kontinensen is bővül a piac.

O’Donnell szerint a legmeghatározóbb szereplők a közeli és távoli jövőben is a csuklón hordható kategória kütyüi, az okosórák és okoskarkötők lehetnek. A fogyasztók komoly érdeklődést mutattak utánuk, így nem is lehet ezt a tételmondatot komolyabban kétségbe vonni. A Google Glasshez hasonló, fejen viselhető eszközök azonban magas áruk miatt várhatóan csalódást fognak okozni (a Glass okosszemüvege jelenleg 1500 dollárt kóstál). De a net-óriásnak nem ez az egyetlen piaci próbálkozása, hiszen nem is oly régen jelentette be az Android Weart, operációs rendszerének direkt ilyen eszközökre optimalizált verzióját.

Az LG és Motorola már kaptak is a lehetőségen és olyan további vállalatok dolgoznak együtt a Googlelel, mint az Asus, a HTC, az LG, a Motorola, a Broadcom, a Intel vagy a Qualcomm, illetve az elsősorban divatcikkekkel és órákkal foglalkozó Fossil Group – és ezek csak azok, akik idén hoznának majd ki ilyen termékeket. A Samsung, a Sony, a Nike, illetve három startup, a Pebble, a Jawbone és a Fitbit már piacra dobta saját verzióit. Bár a cégnél ezt eddig senki sem erősítette, sok piaci elemző úgy véli, a már régóta ígérgetett új termékkategóriák egyike az Applenél az iWatch lehet, ami egyúttal a cég belépője lehet a viselhetők piacára.

Korábban hallhattuk azt is, hogy Cupertino a kivárásra játszhat az okosórák viszonylatában, és a fentebbiek tükrében lehetséges, hogy okos húzás a várakozás. A Samsung április 11-én már a Gear Fit fitneszkarkötői második generációit mutathatja be, amik azonban nem Androidot futtatnak, hanem már a Samsung saját Tizen nevű rendszerét. O’Donnell verzióját támasztja alá az Endeavour Partners januári jelentése is, amiben arról számoltak be, hogy a felhasználók kimagaslóan nagy százaléka gyorsan ráun okosórájára – az USA-ban a felhasználók több, mint fele nem használja megvásárolt activity trackereit, harmaduk pedig már fél éven belül abbahagyta a használatát.

Elég csak felnézni az eBayre, amit elözönlöttek az alig használt Galaxy Gear okosórák és egyéb hasonló kategóriájú termékek. Elgondolkodtató.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

2 hozzászólás

  1. Ibrick - 2014.04.06. 16:56

    Ma piacon levő okos órák valljuk be buták, épp úgy mint anno az istennek kikiáltott Nokia termékei sem tudtak az újdonságnak számító Apple iPhone-t felülmúlni. Az Apple alkosson hasznos hordható eszközt, és akkor megint besöpörheti az elismerést és a sikert.

  2. aggressor - 2014.04.06. 18:37

    az a gond a legtöbb sportóló nem viselheti…. edzésen minden ékszertől megkell vállni…. ezért ez a baromság értelmetlen.

Szólj hozzá Te is!