53 millió dolláros kártérítést fizet az Apple a beázott készülékek után

KeleMan 2013.04.12. 18:41 Apple, iPhone 10 hozzászólás 1 924

Az Apple elfogadta azt a bírósági döntést, mely szerint 53 millió dollárnyi kártérítést kell kifizessen a megkárosított iPhone és iPod touch felhasználóinak – adta hírül a Wired. Mint ismeretes az Apple az iOS készülékekbe úgynevezett nedvesség indikátorokat épített, melyek amennyiben a készüléket víz éri, elszíneződnek. Ebben az esetben pedig a szervizes szakemberek látják, hogy a készüléket nem rendeltetésszerűen használták, így nem jogos a garancia érvényesítése sem.

A beadvány szerint több százezerre tehető azon felhasználók száma, akik részére az Apple csak pénzért vállalta a szervizelést, holott azok jogosultak lettek volna az ingyenes javításra. A beépített nedvesség indikátor ugyanis olyan jól működik, hogy például előfordulhat, hogy pára hatására is elszíneződik. Az indikátorok a töltő csatlakozó felett, a 3,5″-es fejhallgató csatlakozónál és a készüléken belül egyéb részeken helyezkednek el, és azok nedvesség hatására rózsaszín vagy piros színűre változnak.

Az ügyben az elsőgenerációs iPhone, az iPhone 3G és iPhone 3GS telefon, valamint az első, második és harmadik generációs iPod touch zenelejátszók érintettek. Az Apple most azért is fizet, mert az indikátorokat gyártó 3M vállalat, a meghallgatás során elismerte, hogy nedvesség hatására, vagy akár párás levegő mellett is elszíneződhetnek az alkatrészek. Várhatóan az Apple felhasználónként 200 dollár körüli kártérítést fizethet majd ki.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Tanulmányaim és a közgáz befejezése után gazdasági informatikusként végeztem, majd 2004-től 2012-ig a Magyar Telekomnál (T-Home, T-Mobile) dolgoztam. Jelenleg szabadúszó webfejlesztőként és dizájnerként tevékenykedem. Szívesen foglalkozom PHP és WordPress programozással, fejlesztéssel, weboldalak üzemeltetésével.

10 hozzászólás

  1. L - 2013.04.12. 19:26

    Ez csúnya az Apple-től. De az hogy fizet az meg bölcs döntés!

  2. Pal007 - 2013.04.12. 19:51

    Mekkora sumákság volt az érintettek részéről…

  3. Béci - 2013.04.12. 19:57

    Engem is elküldtek a francba .

  4. ombie - 2013.04.12. 20:02

    Biztosan fizetnek a magyar felhasználóknak is…

  5. Csaba - 2013.04.12. 20:26

    Hy! Ugyanígy jártam én is . A szervizes, egy csipesszel kiszedte, majd kicserélték a telefont, bár nem az volt a hibája, és kaptam egy új telót!! Az iphone-t nem javítják, hanem cserélik!!!!

  6. Egyedzs - 2013.04.12. 21:36

    De javitjak en is azt hittem hogy nem de megis kb masfel hete valami elkezdett lotyogni az iphone 5 ben elkuldtem szervizbe a vodaval mivel ott van elofizum. Lass csodat megjavitottak pedig szerintem csere lett volna erdekes…..

  7. Dexed - 2013.04.13. 06:46

    2012 február 1 vásároltam a 4s kütyümet, 2013 február 3 egy kis folt jelent meg a kamera képén! Bevittem szervizbe és javítás csak pénzért mert 2 nappal előtte lejárt a garancia! Milyen érdekes hogy a garancia lejárta után elkezdett leépülni a telefon:) azóta az aksi is csak egy fél napig bírja!

  8. Somma - 2013.04.13. 19:31

    Dexed. Nem azert epül le most a telod mert lejárt a garancia. Ez nem olyan mi t a lámpa izzó hogy meg van adva h meddig menyjen. Utánna kampec. Ennek csak az a baja hogy ostobán használod :)

  9. Q - 2013.04.13. 20:38

    Fejtsd már ki pontosan mit értesz ostoba használat alatt. Gondolom nem fürdeti meg a telefonját minden nap. Ugyanígy járt haverom a 3GS el, kérdés ha zsarnok témobilos iPhonerol van szó, akkoris érvényben van ez a reklamálás, vagy az elnyomottak ismét szopnak?

  10. chris - 2013.04.13. 21:25

    Somma: tervezett avulasrol hallottal-e?

Szólj hozzá Te is!

Kattintás ide a válaszadás megszakításához.