Apcom: új nagykereskedelmi modellre van szükség a magyar informatikai piacon

KeleMan 2013.03.20. 19:56 Apple, Egyéb 0 db 964

A változó vásárlói preferenciák és gazdasági környezet által támasztott piaci kihívások új üzleti modell kialakítását követelik meg az informatikai nagykereskedelmi vállalatoktól Magyarországon, már csak a piac viszonylag kis mérete miatt is – mondta Szeidl Tibor, az Apcom Hungary Kft. ügyvezető igazgatója szerdán sajtótájékoztatón Budapesten.

Kiemelte, hogy az informatikai piaci forgalom Magyarországon az IDC amerikai piackutató vállalat kimutatásai szerint 5 százalékkal növekedett tavaly, jóval kisebb mértékben a régióra jellemző 7-8 százaléknál. Az, hogy volt egyáltalán némi növekedés, csak a keresleti szerkezet átalakulásának volt köszönhető. Az okostelefonok és táblagépek térnyerése nélkül a teljes informatikai piaci forgalom csökkent volna tavaly, hiszen az informatikai szolgáltatások és a szoftvereladások is csökkentek, 3, illetve 4 százalékkal.

“A kormányzati informatikai kiadások harmadára estek vissza. A régióban 2007 óta Magyarországon csökkentek a legnagyobb mértékben a kormányzati informatikai kiadások.” – jegyezte meg.

Az IDC számításai szerint az idén három százalék körüli mértékben növekedhet a magyar IT-piac. Az ingadozó kereslet és a csökkenő erőforrások függvényében még szembetűnőbbé vált az informatikai nagykereskedelmi piac telítettsége Magyarországon. Az informatikai vállalatok egy része a romló piaci kondíciókra márkaképviselete leépítésével, valamint egyre több és komplexebb feladat disztribútorokra való áthárításával reagált.

A jelenleg ismert disztribúciós modellek azonban már nem minden gyártó esetében képesek hatékonyan támogatni az átalakult vállalati igényeket, ezért olyan új disztribúciós formára van szükség, amely a gyártókat és viszonteladókat egyaránt teljes körűen támogatni tudja.

Az Apcom Hungary Kft. az új piaci kihívásokra a dedikált disztribúciós modellben találta meg a választ. A dedikált disztribúció az eddig alkalmazott nagykereskedelmi üzleti modelleknek egy új, magasabb fejlődési fokozata, amely a viszonteladók mellett elsősorban a gyártó partnerek igényeire összpontosít – mondta az ügyvezető.

Az Apcom Hungary Kft., az egyebek között az Apple, IBM, SAP, HP, Oracle, Intel és Cisco termékeit forgalmazó Midis Group tagjaként 2011-ben alakult meg, és 2012-ben 6,9 milliárd forint forgalmat bonyolított. A vállalat saját ismeretei szerint a 3-6. helyen áll a magyarországi informatikai eszköz és szoftver nagykereskedelmi piaci rangsorban. A vállalat az idén 30 százalékos árbevétel növekedést tervez, ebből 20 százalékpontot új ügyfelek megszerzésével kíván elérni.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Tanulmányaim és a közgáz befejezése után gazdasági informatikusként végeztem, majd 2004-től 2012-ig a Magyar Telekomnál (T-Home, T-Mobile) dolgoztam. Jelenleg szabadúszó webfejlesztőként és dizájnerként tevékenykedem. Szívesen foglalkozom PHP és WordPress programozással, fejlesztéssel, weboldalak üzemeltetésével.

Szólj hozzá Te is!