Nőtt az okostelefonok részaránya a második negyedévben

Helme 2012.09.12. 15:42 Egyéb 0 db 431

A második negyedévben nőtt az okostelefonok részaránya az Egyesült Államok mobiltelefon piacán és fokozta előnyét az Android operációs rendszer az okostelefonok körében – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat NielsenWire portálján közzétett tanulmánya.

Az okostelefonok piaci elterjedtsége emelkedett az Egyesült Államokban: az idei második negyedévben a használatban lévő mobiltelefonoknak már 55,5 százalékát sorolhatták az okostelefonok kategóriájába, szemben a 2011 második negyedévi 41 százalékkal. A 25-34 éves korosztály körében az okostelefonok elterjedtsége 74 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 59 százalékról. A legnagyobb mértékben a 13 és 17 év közöttiek körében emelkedett e készülékek használata: az egy évvel korábbi 36 százalékkal szemben ennek a korosztálynak már az 58 százaléka használ okostelefont.

A második negyedévben Android operációs rendszeren futott az Egyesült Államokban használatban lévő okostelefonok 51,9 százaléka és iOS operációs rendszeren 34,3 százaléka. A RIM operációs rendszere, a BlackBerry OS nagy lemaradással, 8 százalékos részesedéssel a harmadik helyet foglalta el.

A második negyedévben vásárolt készülékek esetében az arány még jobban az Android operációs rendszer javára billent el: az üzembe helyezett készülékek 58,6 százaléka futott Android operációs rendszeren, az iOS részesedése pedig 33,0 százalékra, a BlackBerry OS részesedése pedig 2,7 százalékra csökkent. A második negyedében “egyéb” operációs rendszereken a készülékek 5,9 százaléka futott az Egyesült Államokban, az új beszerzésekben pedig 5,8 százalék volt a részesedésük.

A Nielsen várakozásai szerint az Android operációs rendszer előnye a harmadik negyedévben tovább emelkedik az Egyesült Államokban, mivel a Samsung S3 csak nemrégiben jelent meg a piacon, az Apple iPhone 5 bemutatása pedig a negyedév végén esedékes. Windows operációs rendszeren futó készülékeknek a Nielsen várakozásai szerint a Windows Phone 8 bemutatásáig nem lesz számottevő részesedése az amerikai piacon.

A Nielsen a 13 évesnél idősebbek körében végzett 20 ezer fős mintavétellel havi rendszerességgel állítja össze tanulmányát az okostelefonok piaci elterjedtségéről.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Jelenleg a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) hallgatója. Újságíró, grafomán, marketing és médiahacker.

Szólj hozzá Te is!