A mobilpiac nyereségének 77%-a az Apple kezében összpontosul

KeleMan 2012.08.08. 16:27 Apple, Egyéb 1 db 451

Steve Jobs 2007-ben az első iPhone bemutatásakor azt mondta, hogy az új készülék 5 évvel megelőzi a korát. Akkor sokan szkepticizmussal fogadták a hírt. Steve Ballmer, a Microsoft vezetője egyenesen kiröhögte azt. A telefongyártók viszont összerezzentek és nem tudták mitévők legyenek. Aztán jött a Messiás, a Google zöld robotja és mindenki feladta a saját operációs rendszerének a fejlesztését. A Nokia összefogott a Microsofttal, de még most is úgy tűnik, hogy nem igazán álltak talpra. A Nokiánál a Symbian alapú rendszerek kora lejárt. A Windows Phone rendszerével próbáltak erősíteni. A Samsung sem bízott a Bada rendszerében eléggé, pedig kifejezetten jó volt.

A mobiltelefon iparág átállt az Androidra. Átrendeződött a piac és ehhez csupán 5 év kellett. Nagyok tűntek el, a kicsikből pedig óriások születtek. Mára az Apple, a Google és az Amazon számít. Utóbbi várhatóan pár hónapon belül szintén beszáll majd a mobiltelefonok gyártásába. Ha az Androidot nézzük itt ugye a Google és az Amazon az úr, akik több neves készülékgyártóval (Samsung, Asus, HTC) közösen alkotják meg évente a több száz készüléket, melyet aztán a piacra dobnak. Vegyétek, vigyétek, használjátok.

Ezzel szemben az Apple a saját szoftverét a saját hardverével kombinálja, évente 1-1 terméket hozna ki, mégis a mobilpiac 77%-as a zsebükben van – állítja a Boy Genius Report friss elemzése. A Raymond James pénzügyi tanácsadócég egyik elemzője, Tavis McCourt megvizsgálta a 2012-es év második negyedévét, tehát az áprilistól júniusig tartó időszakot, és megállapította, hogy a mobil piac forgalmának 43%-át az Apple generálta.

Ez azért is fontos, mert az elmúlt negyedévre vonatkozóan az Apple csupán 26 millió darab iPhone készüléket tudott értékesíteni, szemben a Samsung által eladott 50 milliós darabszámmal. Nyilván ez utóbbiban minden Samsung telefon benne van, de például a Samsung Galaxy SIII-as készülékből a megjelenése óta 15 millió darabot adott el a dél-koreai gyártó. Az Apple ezzel együtt is a teljes piac nyereségének a 77%-át tudhatja magáénak. McCourt úgy látja, hogy az Apple sikere a gondosan felépített termékekben és az ahhoz kapcsolódó stratégiában rejlik. Mindenesetre a fenti diagramon jól látható és egybe rávilágít arra a tényre, hogy 5 év alatt hova is jutott el az Apple csupán egyetlen termékével.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Tanulmányaim és a közgáz befejezése után gazdasági informatikusként végeztem, majd 2004-től 2012-ig a Magyar Telekomnál (T-Home, T-Mobile) dolgoztam. Jelenleg szabadúszó webfejlesztőként és dizájnerként tevékenykedem. Szívesen foglalkozom PHP és WordPress programozással, fejlesztéssel, weboldalak üzemeltetésével.

Hozzászólások száma: 1 db

  1. Apples - 2012.08.08. 20:24

    Imádom az iPhone4-emet de minden nap lelkiismeret furdlásom van amikor az elképesztő profitról, haszonkulcsról, kínai óradíjról, environment impact-ról, pereskedésről és üzleti viselkedésről olvasok – vagy csak eszembe jut. Remek design, ötletek, maximalista kivitelezés párosul a vad kapitalista, profit mindenek felett, elnyomjuk, földbe dongoljük, megvesszük üzleti viselkedéssel – szőrnyen zavar. Nem is értem, hogy miért nincs még antitröszt eljárás az Apple ellen, pl böngésző beépítés, belső api-k amiket csak a saját programok használhatnak….pont ezekkel vádolták az ms-t. Pedig nagy örömmel használnám leendö termékeiket is. :(((

Szólj hozzá Te is!