Aegon: a magyarok 43 százaléka csak beszélgetésre használja a telefonját

Helme 2011.11.30. 00:10 Egyéb, iPhone 4 db 113

A magyarok kevesebb, mint fele, 43 százaléka csak beszélgetésre, harmaduk már banki tranzakciókhoz is használja a mobiltelefonját, egyharmad azok aránya, akik rendszeresen interneteznek is a készüléken, de a válaszadók csak 6 százaléka küld e-mailt is a telefonnal – derül ki egy, az Aegon Magyarország által a saját ügyfelei körében elvégzett kutatásból.

Az Aegon Magyarország szerdán arról tájékoztatta közleményben az MTI-t, hogy kutatást végzett 2011. szeptember 23. és október 31. között az e-mail címmel rendelkező ügyfelei körében, a közel 200 ezer címzettből több mint 40 ezer válaszolt a kérdésekre.

A cég megjegyezte, hogy a válaszadók – feltehetően az online kitöltés miatt – a 31-55 éves korosztályban felülreprezentáltak mind az Aegon ügyfélköréhez, mind a teljes magyar lakossághoz képest.

A felmérés eredménye szerint a válaszadók mindössze 30 százaléka rendelkezik beszéd- és adatforgalom bonyolítására is alkalmas előfizetéssel: 46 százalék csak beszéd alapú szolgáltatásra fizet elő, a kérdőívet kitöltők közel negyede (23 százaléka) pedig feltöltőkártyás készülékkel rendelkezik.

A telefon felhasználásának lehetséges céljai közül a válaszadók 43 százaléka jelölte meg a beszélgetést, 30 százalékuk az sms-t, az e-mail küldési funkciót csupán 6 százalék használja.
A kérdőívet kitöltők nem egészen negyede használ érintőképernyős mobilt, és nagyjából ugyanekkora az arányuk azoknak, akik mobil-alkalmazásokat használnak a telefonjukon. A válaszadók harmada már rendszeresen internetezik a mobilja segítségével: elsősorban kereső-, és közösségi oldalak látogatására, illetve hírek olvasására használja.

Az Aegon szerint a saját telefonjuk típusáról, operációs rendszeréről meglepően keveset tudnak a felhasználók: 62 százalékuk az erre vonatkozó kérdésre nem tudott választ adni. A telefonjukat ismerők válaszai alapján ugyanakkor az operációs rendszerek között az Android 31 százalékos penetrációval vezet, míg 24 százalék a Nokia által használt Symbian rendszerű telefont üzemeltet. IPhone-ja a válaszadók 9 százalékának van, ám e típus részesedése az 55 év felettiek körében jóval magasabb.

A pénzügyi tranzakcióknál, szolgáltatásoknál egyre többször kerülnek elő a telefonok is: a válaszadók közel harmada, 32 százaléka már hajtott végre fizetési tranzakciót a készüléke segítségével. A netbank használata mobilon keresztül ugyanakkor a magyarokra még nem nagyon jellemző: mindössze 10 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy telefonja segítségével is szokta intézni banki ügyeit – olvasható a közleményben.

A mobiltelefonok kihasználtságát tekintve a nemzetközi összehasonlításban nem áll túl jól a magyar piac. A 85,3 százalékos felnőtt lakosságra vetített mobil-penetráció alapján a kelet-európai mezőny második felében van Magyarország, és az okostelefonok 13 százalékos aránya is csak a középmezőnyhöz elég a régióban.

Az amerikai piachoz képest pedig igen komoly a lemaradás: ott a fogyasztók 43 százaléka már okostelefont használ, és e készülékek aránya egyetlen negyedév alatt 5 százalékponttal emelkedett. Emellett az amerikaiak háromnegyede e-mailezésre is használja a mobilját, és bő harmaduk már keres a mobiljára érkező reklámok alapján termékinformációt – derül ki a felmérésből.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Jelenleg a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) hallgatója. Újságíró, grafomán, marketing és médiahacker.

Hozzászólások száma: 4 db

  1. Bojbi - 2011.11.30. 00:15

    Erdekes a foto…az iphone hatlapjara ramontazsolt kijelzo es meg a hangszorot is sikerul odahuzni!well done!;)

    • KeleMan - 2011.11.30. 06:51

      Tudod ez már lehet, hogy az 5-ös! :) Dupla kijelző, dupla 8megapixeles kamera…

  2. greedy - 2011.11.30. 09:33

    Nem meglepő az erdmény, ha a reprezentatív minta a 31-55 éves korosztályból került ki. Ez azért tuti ferdíti a valóságot! A fiatalok jóval nagyobb arányban kihasználnak minden lehetőséget egy telón.

  3. greedy - 2011.11.30. 09:35

    Meg persze elég csórók is vagyunk. Nem mindenkinek telik “okos” telefonra.

Szólj hozzá Te is!