The Daily – 10 millió dolláros veszteség az elmúlt negyedévben

KeleMan 2011.05.05. 19:25 Apple, Egyéb, iPad 0 db 58

Rupert Murdoch sajtómágnásnak nem jött össze, amire vágyott. Bár tény, hogy a nyomtatott sajtóban számtalan kiadó tulajdonosa, ezáltal rendkívül sok magazinért felelős és pénze is innen van, de az iPad készülékre készült The Daily nevezetű napilap után tuti nem lesz milliós bevétele. Peter Kafka, a The Wall Street Journal MediaMemo blogjának egyik szerkesztője beszélt Chase Carey-vel, aki a The Daily újság COO-ja. Carey elmondta, hogy az eddigi milliós nagyságrendű vásárlások helyett legutóbb, már csak 800 ezer letöltést regisztráltak.

Az újság 2011. február 2-án jelent meg először, de mái napig is az egyik hiányosságaként emlegetik, hogy nem lehet az előző napi lapszámokat megtekinteni. A beszélgetésből kiderült, hogy 30 millió dollárt áldoztak csak arra, hogy bevezessék az újságot, míg a sajtóanyag szerkesztése, azaz az előállítási költség (digitálisan!) további fél millió dollárt emészt fel hetente. Az alkalmazás ugyan ingyenes, de egy lapszám megvásárlása 0,99$-ba, míg egy éves előfizetés 39,99$-ba kerül. Sajnos az utóbbi hónapokban a várt letöltés és bevétel egyáltalán nem ütötte meg az elvárt szintet, nemhogy nyereséges legyen.

És akkor joggal kérdezhetjük, hogy amennyiben egy amerikai piacon egy ilyen alkalmazás megbukik, mi lenne a helyzet itthon Magyarországon? Vajon az előfizetéses modellel van a hiba, vagy egyszerűen még nincsenek felkészülve/felkészítve az emberek, hogy digitálisan olvassák a sajtótermékeket?

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Tanulmányaim és a közgáz befejezése után gazdasági informatikusként végeztem, majd 2004-től 2012-ig a Magyar Telekomnál (T-Home, T-Mobile) dolgoztam. Jelenleg szabadúszó webfejlesztőként és dizájnerként tevékenykedem. Szívesen foglalkozom PHP és WordPress programozással, fejlesztéssel, weboldalak üzemeltetésével.

Szólj hozzá Te is!